لوگو فوتر تاپ گلد

اقامت قبرس شمالی

اقامت قبرس شمالی

فهرست مطالب

یکی از انتخاب‌های مفید برای ایرانیان، مهاجرت به قبرس شمالی است. این گزینه مناسب برای کسانی است که می‌خواهند بدون نیاز به سرمایه زیاد و در شرایط نرمال به مهاجرت بپردازند. شرایط اقتصادی، فرهنگی و رفاهی در قبرس شمالی، آن را به یک مقصد جذاب برای مهاجرت تبدیل کرده است. اطلاعات دقیق در مورد شرایط اقامت و مهاجرت به این کشور، به افراد کمک می‌کند تا بهترین راهبرد مهاجرتی را انتخاب کنند و در مسیر به دست آوردن تابعیت قبرس شمالی، با مشکلاتی مواجه نشوند.

تاریخ کشور قبرس شمالی

منطقه شمالی کشور قبرس که تحت سلطنت کشور ترکیه قرار دارد، به نام “قبرس ترکی” نیز شناخته می‌شود. جغرافیای این ناحیه در شرق دریای مدیترانه واقع شده و گاهی به عنوان بخشی از کشورهای آسیایی و گاهی به عنوان بخشی از کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. با این حال، به دلیل دلایل سیاسی، اکثر کشورهای اروپایی این ناحیه را جزء ترکیه در نظر می‌گیرند و به عنوان یک کشور مستقل تشخیص نمی‌دهند. به همین دلیل، قبرس شمالی عضو اتحادیه اروپا نمی‌باشد.

روش های دریافت اقامت قبرس شمالی

قبرس شمالی به عنوان یک کشور مهاجرپذیر، امکان اخذ اقامت از طریق روش‌های متعدد را فراهم کرده است. در ادامه، به بررسی شرایط اقامت و مهاجرت به این ناحیه از قبرس با بهره‌گیری از روش‌های متفاوت خواهیم پرداخت.

  • مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی
  • مهاجرت کاری به قبرس شمالی
  • سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت قبرس شمالی
  • مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج
  • اقامت قبرس از طریق خرید ملک
  • اقامت قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

دریافت اقامت تحصیلی قبرس شمالی

تمام ما به گفته‌ها و اطلاعاتی درباره دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی آشنا هستیم، و چندین بار به ما توصیه شده که برای خودمان یا یکی از خانواده‌هایمان در یکی از این دانشگاه‌ها ثبت نام کنیم.

اما باید مطلع باشید که در قبرس شمالی نیز سه دانشگاه اداره دولتی و پنج دانشگاه خصوصی وجود دارد که از نظر علمی به سطح بسیار پیشرفته‌ای دست یافته‌اند.

یکی از مزایای دانشگاه‌های این کشور این است که برای ورود به آن‌ها نیازی به آزمون‌های زبان مورد نیاز برای کشورهای دیگر ندارید. پس از دریافت تاییدیه از یکی از دانشگاه‌ها و قبولی در آزمون زبان آن‌ها، می‌توانید به ثبت نام و اخذ اقامت در قبرس شمالی اقدام کنید.همچنین امکان اخذ بورسیه 75 درصدی از این دانشگاه ها نیز وجود دارد.

یکی از منابع درآمد و مراودات قبرس شمالی با جهان، فضای آموزشی و دانشگاهی مناسب آن است. مهم‌ترین دانشگاه‌های این کشور عبارتند از؛

  • دانشگاه فنی استانبول
  • دانشگاه فنی خاور میانه
  • دانشگاه مدیترانه‌ی شرقی
  • دانشگاه خاور نزدیک
  • دانشگاه بین‌المللی قبرس
  • دانشگاه لفکا
  • دانشگاه کارپاسیا
  • دانشگاه کایرینا

برای شروع مراحل مهاجرت تحصیلی به این کشور، ابتدا باید از یکی از دانشگاه‌های معتبر آن نامه‌ی پذیرش دریافت کرده و سپس با مراجعه به سفارت قبرس شمالی، ویزای تحصیلی خود را درخواست کنید. پس از گذشت سه ماه از این مراحل، می‌توانید درخواست اقامت خود را نیز به مقامات مربوطه ارسال کنید.

مهاجرت کاری به قبرس شمالی

یکی از راه‌های متداول برای مهاجرت به قبرس شمالی، مهاجرت کاری است. این کشور با نرخ بیکاری پایین و سیاست‌های جذب سرمایه‌ای، می‌تواند هم افراد دنبال کار را به تحقق هدفشان برساند و هم کارآفرینان را حمایت کند.

برای درخواست ویزای کاری، ابتدا باید به شرکت‌های مختلف درخواست ارسال کنید تا در نهایت یک کارفرما برای شما دعوتنامه‌ی کاری ارائه دهد. پس از دریافت دعوتنامه، شما باید با تهیه مدارک مرتبط به سفارتخانه مراجعه کرده و مراحل لازم برای اخذ ویزای کاری قبرس شمالی را طی نمایید.

اقامت قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک

یکی از شایع‌ترین روش‌های سرمایه‌ گذاری در قبرس شمالی ، ثبت شرکت در این کشور است. حوزه‌های پربازده‌ای که برای سرمایه‌گذاری در این منطقه مورد توجه قرار می‌گیرند، شامل؛

  • تاسیس شرکت خدماتی
  • تاسیس شرکت عمرانی و ساخت و ساز
  • حوزه گردشگری

تدابیر مالیاتی ساده و عدم وجود فساد اداری در قبرس شمالی، فرآیند ثبت شرکت را تسهیل نموده و این کشور را به یکی از انتخاب‌های اولیه هر سرمایه‌گذار تبدیل کرده است.

اطلاع داشته باشید که افراد غیرملی قادر به تنهایی ثبت یک شرکت نیستند و برای تأسیس یک استارتاپ، نیاز به یک شریک ترکی می‌باشند. این شریک باید با مشارکت به نسبت ۴۹-۵۱، در فرآیند تأسیس شرکت همکاری کند. پس از یافتن شریک مناسب، باید نوع فعالیت و نام شرکت را مشخص کنید. در مرحله بعدی، باید گذرنامه‌های تمامی سهامداران و گواهی‌های رفتار خوب تمامی اعضای شرکت را ارائه دهید.

بعد از ۱ تا ۲ سال فعالیت، امکان درخواست اقامت دائم در این کشور برای شما ایجاد می‌شود. ضروری است به این نکته توجه کنید که در این مدت، شما ملزم به حضور مستمر در قبرس نیستید و می‌توانید کسب و کار خود را به صورت دورکاری مدیریت کنید.

در این میان، افرادی نیز وجود دارند که به سرمایه چندانی دسترسی ندارند، اما تجربه کسب و کار یا دانش کافی در یک زمینه خاص را دارند. این افراد قادرند یک شرکت را ثبت کرده و به‌منظور اخذ اقامت در قبرس شمالی اقدام نمایند.

برای ثبت شرکت در قبرس شمالی ، شما باید مبلغ 50 هزار یورو را در یکی از بانک‌ها بلوکه کرده و همچنین یک مدیر عامل و مسئول دفتر برای شرکت خود تعیین نمایید.

مدیر عامل می‌تواند بین قبرس و سایر کشورها فعالیت خود را ادامه دهد، اما به دلیل محدودیت‌های حقوقی، مسئول دفتر به راحتی از کشور خارج نمی‌شود، مگر اینکه تصمیم به انتخاب یک جایگزین برای خود بگیرد.

اگر درخواست ثبت شرکت در قبرس شمالی را داشته باشید می توانید آن را به یک وکیل مناسب بسپارید تا طی یک یا دو ماه شرکتتان را با موفقیت ثبت کند.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک

خرید ملک و سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف از جمله راه‌هایی است که برای اخذ اقامت و مهاجرت به کار می‌رود. بنابراین، اگر سرمایه‌ای قابل توجه دارید، می‌توانید با خرید ملک در قبرس شمالی، هم سرمایه خود را حفظ کنید و هم به اخذ اقامت اقدام نمایید. اینکه املاک در این کشور با قیمت مناسب و به صرفه‌ای عرضه می‌شوند، این فرصت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

به علاوه، این املاک دارای روند رشدی پیشرفته هستند و شما می‌توانید به راحتی با خرید ملک در این کشور، سرمایه خود را افزایش داده و اقامت قبرس شمالی را به دست آورید. اگر همچنان نمی‌توانید مبلغ خرید ملک را به صورت یکجا پرداخت کنید، می‌توانید از شرایط اقساطی آن بهره‌مند شوید.

در چنین شرایطی، می‌توانید با پرداخت تنها 30 درصد از کل هزینه ملک، مالک آن شوید و سایر اقساط را نیز به صورت بلندمدت و بدون پرداخت بهره تسویه کنید.

انتخاب خرید ملک، یکی از موارد محبوب و اقتصادی برای اخذ اقامت در قبرس شمالی است که با شرایط آسان و مزایای فراوان همراه است. در دو مقاله گذشته به تفصیل به مزایا و معایب خرید ملک در قبرس شمالی و نیز شرایط و قوانین مربوط به آن پرداخته‌ایم. بهتر است با کلیک بر روی هر یک از عناوین، مقالات مرتبط را مطالعه نمایید.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج

با ازدواج با یک شهروند قبرس شمالی، می توانید پس از سه سال اقامت دائم در این کشور، به راحتی اقامت دائم خود را بدست آورید و همچنین امکان دارد فرزندان، پدر و مادر خود را نیز به این کشور بیاورید. روندمهاجرت و اقامت قبرس شمالی از طریق ازدواج، به نظر مسئله‌ی پیچیده‌ای تبدیل نمی‌شود.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق ازدواج

  • گذرنامه و شناسنامه‌ی طرفین
  • گواهی عدم ازدواج و یا طلاق هر دو شخص
  • گواهی ازدواج
  • تاییدیه تمکن مالی همسر قبرسی
  • گواهی تولد فرزندان از ازدواج قبلی
  • سند مالکیت یا اجاره‌نامه‌ی ملک

شرایط کلی مهاجرت به قبرس شمالی

هر یک از روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی شرایط خاص خود را دارد؛ به این معنا که در هر روش اخذ اقامت این کشور، شرایط سنی، مالی، و تحصیلی متفاوتی وجود دارد. برای بررسی این شرایط با جزئیات بیشتر به جدول زیر توجه کنید.

روش مهاجرت تمکن مالی محدودیت سنی تسلط بر زبان
مهاجرت تحصیلی 80+ میلیون تومان 18 تا 30 _
مهاجرت کاری 60+ میلیون تومان 25+ مدرک ترکی یا انگلیسی
ثبت شرکت 50+ هزار یورو _ _
خرید ملک _ _  _

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت قبرس شمالی

همان‌طور که در توضیحات ذکر شده است، ممکن است مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت در قبرس شمالی در هر روش مختلف باشد و ممکن است مدرکی که در یک روش اضطراری لازم است، در روش دیگر احتیاج نشود. به عنوان مثال، برخی از مدارک عمومی که قبل از مهاجرت باید به جمع آوری آن‌ها فکر کنید عبارتند از:

  • مدرک تحصیلی
  • رزومه شغلی
  • مدارک هویتی

اخذ پاسپورت قبرس شمالی

حتی اگر درخواست اقامت دائم در قبرس شمالی را موفقیت آمیز انجام دهید، قادر به دریافت پاسپورت این کشور نخواهید بود و تنها یک کارت شهروندی در اختیار خواهید داشت که از آن می‌توانید برای بهره‌مندی از امکانات شهروندی استفاده نمایید. برای دریافت پاسپورت قبرس شمالی ، شما باید حداقل ۱۰ سال اقامت مستمر در این کشور داشته باشید و در طول این دوره، مهارت زبان انگلیسی یا ترکی شما به اندازه کافی توسعه یابد. پس از دریافت پاسپورت قبرس شمالی، امکان دارد بدون نیاز به ویزا به برخی از کشورها مثل ترکیه سفر کنید.

هزینه های زندگی در قبرس شمالی

یکی از دلایل محبوبیت مقصد مهاجرتی در قبرس شمالی، هزینه‌های پایین و مقرون به صرفه برای زندگی است. با یک شغل متوسط و توان مالی مناسب، می‌توانید هزینه‌های زندگی در این منطقه را تأمین کرده و یک زندگی نسبتاً راحت داشته باشید. در جدول زیر، برخی از هزینه‌های ماهیانه به ارز لیر ترکیه آورده شده است، تا شما بتوانید مخارج خود را برآورد کنید و با آرامش بیشتر به فرآیند مهاجرت خود بپردازید.

هزینه قیمت بر حسب لیر ترکیه
حمل و نقل شهری ماهیانه 200
هزینه اب و برق و گاز در یک ماه 450
اجاره ماهیانه منزل 1 خوابه 1800
یک وعده غذایی 80
هر لیتر بنزین 20

مزایا و معایب دریافت اقامت قبرس شمالی

هر کشوری دارای مزایا و معایب خاص خود است، که قبل از تصمیم به مهاجرت، ضروری است آنها را بررسی کنید. اما به یاد داشته باشید که هیچ شهر آرمانی کامل در جهان وجود ندارد، و هر کشوری با وجود مزایا، به چالش‌های خود نیز برمی‌خورد. قبرس شمالی این امکان را فراهم می‌کند که یک زندگی رویایی و بی‌دغدغه را تجربه کنید، اما با توجه به شرایط شخصی، ممکن است معایبی نیز وجود داشته باشد. در این بخش به بررسی برخی از مزایا و معایب مهاجرت به قبرس شمالی می‌پردازیم تا شما بتوانید تصمیمی اطلاعاتی و همه‌جانبه بگیرید.

مزایای دریافت اقامت قبرس شمالی

  • رایج بودن زبان انگلیسی
  • رایج بودن انواع ارز در بازارهای مختلف
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی
  • پایین بودن آمار جرم و جنایت
  • اقتصاد پایدار و قانونمند
  • سرعت بالای اینترنت
  • طبیعت بی نظیر
  • نرخ آلودگی پایین

معایب دریافت اقامت به قبرس شمالی

  • نرخ درآمد پایین
  • کمبود شغل برای دانشجویان
  • نرخ درآمد پایین
  • کمبود شغل برای دانشجویان
  • عدم عضویت در اتحادیه اروپا
  • اختصاص امکانات تفریحی به فصول پر توریست

مزایا و معایب دریافت اقامت قبرس شمالی برای افراد ایرانی؟

شهرهای مناسب برای اقامت قبرس شمالی

هنگامی که فردی تصمیم به مهاجرت می‌گیرد، او با توجه به علایق، نیازها، و شرایط جغرافیایی کشور خود و کشور مقصد، یکی از بهترین گزینه‌ها را انتخاب می‌کند. این انتخاب معمولاً توسط شرکت‌های مهاجرتی صورت می‌گیرد که هرکدام یک کشور را برای شما مناسب می‌دانند. در چند سال اخیر، اقدام به اقامت در قبرس شمالی به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها مطرح شده است.

در پاسخ به این سوال که اقامت قبرس شمالی چه مزایایی دارد باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. موقعیت جغرافیایی مناسب نسبت به ایران: از آنجایی که این جزیره به ایران نزدیک است، در صورت مهاجرت به آنجا، رفت و آمد به کشور راحت تر است
  2. شباهت فرهنگی: تشابه فرهنگی مردمان قبرس به مردم ایران بیشتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است. به همین دلیل زندگی در آنجا راحت تر است.
  3. کم بودن نسبی هزینه های زندگی: هزینه های زندگی در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است. به طوری که بسیاری از افراد آن را از نظر مخارج زندگی شبیه ترکیه می دانند
  4. زندگی نسبتا آرام: میزان استرس و فشار کار در این کشور بسیار کم و کنترل شده است. علاوه بر این از امنیت بالایی نیز برخوردار است
  5. هوای پاک: با اقامت قبرس شمالی، هوایی پاک و به دور از آلودگی، محیطی تمیز و به دور از کثیفی و چشم اندازی زیبا را تجربه می کنید
  6. سهولت ارتباط با افراد: زبان رایج در قبرس ترکی و انگلیسی است. علاوه بر این مردمانی خونگرم دارد که ارتباط با آن ها بسیار راحت است
  1. اقتصاد رو به رشد: سرمایه گذاری و مهاجرت به قبرس شمالی باعث رشد و تکامل می شود. چرا که این کشور در حال رشد است و اقتصاد سالمی دارد.

بیشتریت ساکنان قبرس شمالی دین اسلام را دارند و واحد پولی که در آنجا به کار می‌روند، لیر است؛ مانند وضعیت ترکیه. به همین دلیل، بسیاری از ایرانیان به افکار مهاجرت یا سرمایه‌گذاری در این کشور مشغولند.

مناسب‌ترین شهرهای قبرس شمالی برای مهاجرت ایر انیان

تا به اینجا با شرایط اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی از طریق روش‌های مختلف آشنا شده‌ایم. حالا نیاز است مقصد اصلی خود را انتخاب کنیم. در این زمینه، سه شهر محبوب برای مهاجرت به قبرس شمالی وجود دارند که در این بخش، توضیحات مختصری درباره آن‌ها ارائه خواهیم داد.

  • اولین شهر، پایتخت قبرس شمالی یعنی شهر نیکوزیا است که با امکاناتی که دارد انتخاب مناسبی برای مهاجران ایرانی محسوب می‌شود.
  • شهر لارکانا نیز از شهرهای پیشرفته است که برای مهاجرین مناسب است امّا در مقایسه با سایر شهرها، زندگی در آن گرانتر است.
  • شهر گیرنه، به عنوان شهری زیبا با طبیعت بی نظیر و آثار باستانی ارزنده می‌تواند یک زندگی لذت بخش را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

جمع بندی:

اکنون که با کلیت نحوه مهاجرت به قبرس شمالی آشنا شده‌اید، احتمالاً سوالات زیادی برای شما به وجود آمده است. شرکت تاپ گلد با جمع‌آوری مجرب‌ترین کارشناسان و مشاوران در زمینه اقامت در قبرس شمالی، توانسته است به شما کمک کند. کارشناسان ما قادرند بهترین گزینه‌های ممکن را برای شما مشخص کنند تا با استفاده از راه‌هایی نظیر ادامه تحصیل، سرمایه‌گذاری یا خرید ملک، به راحتی اقامت در قبرس شمالی را به دست آورید. بنابراین، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اقامت در قبرس شمالی، کافی است با شماره 00905391014661 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول اقامت قبرس شمالی

بین قبرس شمالی و ترکیه کدام را انتخاب کنیم؟

قبرس شمالی و ترکیه در بسیاری از جنبه‌های سیاسی و اجتماعی به یکدیگر شباهت دارند. این تشابه به خاطر این است که بسیاری از کشورها، قبرس شمالی را به عنوان یک واقعیت مستقل از ترکیه شناخته نمی‌کنند. با این حال، اختلافاتی در زمینه امکانات شهروندی بین این دو وجود دارد.

انتخاب بین قبرس شمالی و ترکیه باید بر اساس شرایط، خواسته‌ها و ایده‌آل‌های شخصی انجام شود. اگر به دنبال یک کشور برای زندگی آرام و بی‌دردسر، و همچنین یک سرمایه‌گذاری مطمئن و با بازده بالا هستید، پیشنهاد ما قبرس شمالی است. زیرا زندگی در ترکیه گرانتر و چالش‌برانگیزتر خواهد بود، همچنین در مقایسه با قبرس شمالی، توسعه کندتر و کمتری در کوتاه مدت خواهد داشت.

تفاوت های قبرس شمالی با قبرس جنوبی در چیست؟

 از نظر اقتصادی و پیشرفت رفاهی، قبرس جنوبی به دلیل نزدیکی به اروپا و عضویت در اتحادیه اروپا، وضعیتی پیشرفته‌تر نسبت به قبرس شمالی دارد. با این حال، نکته مهمی که باید در نظر گرفت، استفاده از یورو به عنوان واحد پولی رایج در قبرس جنوبی است. اگرچه درآمد بالاتری در این منطقه قابل دستیابی است، اما هزینه‌های زندگی نیز چند برابر قبرس شمالی خواهد بود.

نکته بعدی این است که برای مهاجرت به قبرس شمالی، شهروندان و دانشجویان ایرانی نیازی به درخواست ویزا ندارند. این امر باعث کاهش هزینه‌ها و ساده‌تر شدن فرآیندهای اداری مرتبط با مهاجرت می‌شود.

در کل، هر دو بخش قبرس می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای مهاجرت باشند. اما اگر تمایل به تجربه‌ی یک مهاجرت با دردسر و هزینه کمتر دارید، پیشنهاد ما استفاده از مزایای قبرس شمالی است؛ زیرا در آنجا شرایط اقامت و مهاجرت به نسبت آسان‌تر و دسترسی به آن راحت‌تر است.

تفاوت پاسپورت قبرس شمالی و جنوبی در چیست؟

هزینه و شرایط دریافت پاسپورت در قبرس شمالی نسبت به قبرس جنوبی آسان‌تر است، اما از سوی دیگر، پاسپورت قبرس جنوبی به علت عضویت در اتحادیه اروپا، ارتقاء وضعیت دارد و افراد می‌توانند با استفاده از آن بدون نیاز به ویزا به بسیاری از کشورهای اروپایی سفر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *