لوگو فوتر تاپ گلد

املاک در قبرس شمالی

خرید ملک به صورت نقدی در قبرس شمالی

فهرست مطالب

خرید املاک در قبرس شمالی برای اخذ اقامت این کشور

قبرس شمالی را می‌توان یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری معرفی کرد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای اخذ اقامت این کشور، مهاجرت از طریق خرید ملک است. با انجام این کار، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقامت دائمی این کشور را برای خود و خانوادتان دریافت کنید. برای این منظور، شرایطی وجود دارند که حتما باید آن‌ها را رعایت کنید. در غیر این صورت، اقامت دائم این کشور به شما اعطا نخواهد شد. به عنوان مثال، در هر سال، تنها 45 روز اجازه خروج از کشور را دارید. برای اطلاع از شرایط دیگر خرید املاک در قبرس شمالی، مدارک مورد نیاز، روش خرید ملک در این کشور و چگونگی سرمایه‌گذاری در قبرس از این طریق، در این مطلب از مجموعه تاپ گلد با ما همراه باشید.

املاک قبرس شمالی

قبرس شمالی؛ کشوری مناسب برای سرمایه‌گذاری

قبرس شمالی را می‌توان از جهات مختلفی به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری معرفی کرد. برای سرمایه‌گذاری در این کشور روش‌های مختلفی وجود دارند که خرید ملک یکی از روشهای مناسب جهت سرمایه گذاری است. از جمله بهترین شهرهای قبرس برای خرید ملک می‌توان به گیرنه، نیکوزیا، فاماگوستا و لفکه یا اسکله اشاره کرد.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در قبرس و مهاجرت به این کشور را دارید، بد نیست کمی درباره شرایط آن بدانید. مردم قبرس شمالی معمولا به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند. اما اکثریت آن‌ها تا حدودی به زبان انگلیسی مسلط هستند و مشکلی از جهت ارتباط با مردم آن نخواهید داشت.

قبرس؛ کشوری مناسب برای سرمایه‌گذاری

کشور قبرس از نظر اقتصادی در دسته کشورهای با شرایط عالی قرار دارد. به‌طوری‌که در سال 2022، رشد اقتصادی این کشور در حدود 6 درصد برآورد شده بود. مجله فوربز در سال ۲۰۲۱ قبرس شمالی را بهترین گزینه برای خرید ملک ساحلی تعیین کرده است. این مجله، با وجود فراوانی مناطق ساحلی در جهان، حتی مناطقی چون کلمبیا، مکزیک، برزیل و بیلیز را در رده‌های بعدی قرار داده است. از دیدگاه مجله فوربز، خرید ملک در قبرس شمالی به عنوان یک سرمایه‌گذاری صحیح شناخته می‌شود. خوشبختانه، این پیش‌بینی کاملاً صحت دارد و با نگاه به آمار افزایش قیمت ملک در این کشور در بازه زمانی بین سال‌های 2021 تا 2023، این واقعیت قابل توجه است.طبق بررسی این مجله در ابتدای سال 2024، کشور قبرس شمالی را دارای 47 درصد سیوینگ مانی بالاتر نسبت به آمریکا معرفی کرده است.

چرا قبرس گزینه مناسبی برای مهاجرت و زندگی است؟

دلایل مختلفی وجود دارند که دست به دست هم می‌دهند تا کشور قبرس شمالی به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری، مهاجرت و زندگی تبدیل شود. یکی از این دلیل، عدم نیاز به ویزا برای ایرانیان است. به این معنی که به راحتی می‌توانید با در اختیار داشتن پاسپورت، به این کشور سفر کنید.

از جمله دیگر دلایل محبوبیت قبرس برای زندگی و مهاجرت، هزینه‌های پایین زندگی، مسکن و تحصیل است. در حالی که در بسیاری از کشورهای اروپایی، باید بین 15 تا 50 هزار یورو برای شهریه سالانه دانشگاه پرداخت کنید، این نرخ در قبرس شمالی بین 3 تا 12 هزار دلار است.

چرا قبرس گزینه مناسبی برای مهاجرت و زندگی است؟

یکی دیگر از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی، جاذبه‌های توریستی آن است. سالانه توریست‌های زیادی این کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند. این کشور به دلیل قرارگیری در نزدیکی دریای مدیترانه و برخورداری از آب‌وهوای معروف مدیترانه‌ای، به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای توریسم شناخته می‌شود.

شاید بتوان مهم‌ترین مزیت مهاجرت به قبرس شمالی را زمینه سرمایه‌گذاری آسان و با سرمایه کم دانست. به‌طوری‌که در این کشور می‌توانید حتی به صورت اقساطی ملک دلخواه خود را خریداری و اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. از نظر سرمایه هم به دلیل رشد اقتصادی روزافزون این کشور و افزایش تقاضا برای مهاجرت به آن، قبرس شمالی به عنوان گزینه‌ای مناسب برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. تمام این موارد در کنار هم، این کشور به یکی از بهترین کشورهای مناسب برای مهاجرت ایرانیان تبدیل می‌کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، همین حالا با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

خرید ملک؛ بهترین و آسان‌ترین روش برای اخذ اقامت قبرس شمالی

اگر می‌خواهید به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقامت قبرس شمالی را به‌دست بیاورید، خرید ملک در این کشور گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. با خرید ملک در قبرس شمالی می‌توانید به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اقامت موقتی و سپس دائمی قبرس را دریافت کنید.

در حال حاضر دولت قبرس روش‌های مختلفی را برای اعطای اقامت در نظر گرفته است. از جمله این روش‌ها می‌توان به ثبت شرکت و کاری،سرمایه گذاری، خرید ملک و از طریق دانشجویی اشاره کرد. اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که خرید املاک در قبرس شمالی به مراتب مراحل آسان‌تری دارد و می‌توانید در کنار اخذ اقامت این کشور، از نظر سرمایه‌گذاری هم روی آن حساب باز کنید.

مزایای خرید املاک در قبرس شمالی

دلایل زیادی وجود دارند که در کنار هم باعث می‌شوند تا کشور قبرس شمالی به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری تبدیل شود. یکی از این دلایل، قیمت پایین املاک در این کشور است. قیمت املاک در قبرس شمالی نسبت به باقی کشورهای اروپایی بسیار پایین است. به عنوان مثال، شما با بودجه 70 تا 80 هزار پوند انگلیس در این کشور می‌توانید ملکی را خریداری کنید. همین موضوع باعث شده است تا افرادی که بودجه محدودی دارند، قبرس را برای خرید ملک انتخاب کنند.

مزایای خرید املاک قبرس شمالی

از جمله دیگر دلایلی که باعث شده است تا قبرس شمالی به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید ملک تبدیل شود، امکان اخذ اقامت دائم است.اگر می‌خواهید به راحتی ویزا و پاسپورت قبرس شمالی را دریافت کنید، توصیه می‌کنیم به سراغ خرید ملک در این کشور بروید.

خرید املاک در قبرس شمالی به دو صورت انجام می‌شود

افرادی که به دنبال خرید ملک در کشور قبرس شمالی هستند، به دو صورت می‌توانند این کار را انجام دهند. اولین روش برای خرید ملک در کشور قبرس شمالی، خرید به صورت نقدی است. اما در صورتی که بودجه محدودی دارید، می‌توانید املاک و مستغلات قبرس شمالی را به صورت اقساطی هم خریداری کنید. در ادامه با این دو روش خرید آشنا می‌شویم

خرید ملک به صورت نقدی

ساده‌ترین روش برای خرید ملک در کشور قبرس شمالی، به صورت نقدی است. به این معنی که شما کل مبلغ خانه را آماده در اختیار دارید و می‌توانید هر زمان که خواستید، املاک و مستغلات قبرس شمالی را بصورت دلخواه خود را خریداری کنید. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که در این روش سند به نام شما ثبت می‌شود و با کمک آن می‌توانید اقامت موقت 5 ساله ای را دریافت کنید که هر سال تمدید می شود و پس از 5 سال Beyaz Kimlik اعطا می گردد و با گذشت 2 سال از دریافت بیاز کیملیک موفق به دریافت اقامت دائمی و پاسپورت قبرس شمالی خواهید شد.

خرید ملک به صورت نقدی در قبرس شمالی

خرید اقساطی ملک در قبرس شمالی

از جمله دیگر روش‌های خرید ملک در کشور قبرس شمالی، خرید ملک به صورت اقساطی است. در این روش خرید می‌توانید به راحتی و بدون در اختیار داشتن کل مبلغ خانه، ملک دلخواه را خریداری کنید. در نظر گرفتن مبلغ پیش‌پرداخت و شرایط و مدت اقساط بستگی به فروشنده دارد و برای هر ملک متفاوت است. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که در روش اقساطی خرید ملک در کشور قبرس شمالی، تا اتمام اقساط سند خانه به نام شما ثبت نمی‌شود. در این روش خرید نیز می‌توانید اقامت موقت 5 ساله ای را دریافت کنید که هر سال تمدید می شود و پس از 5 سال Beyaz Kimlik اعطا می گردد و با گذشت 2 سال از دریافت بیاز کیملیک موفق به دریافت اقامت دائمی و پاسپورت قبرس شمالی خواهید شد.

توجه داشته باشید که در روش خرید ملک بصورت اقساطی، مانده مبلغ بدون احتساب بهره پرداخت می گردد.

خرید ملک به صورت اقساطی

شرایط خرید املاک در قبرس شمالی

به عنوان فردی که قصد خرید انواع املاک و مستغلات قبرس شمالی دارد، باید با شرایط خرید ملک در این کشور آشنا باشید. در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کانادا برای سرمایه‌گذاری بازه سنی در نظر گرفته شده است، برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی چنین محدودیتی وجود ندارد.

یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای خرید ملک در قبرس شمالی مطرح شده است، حداقل ارزش خانه برای اخذ اقامت دائم این کشور است. شما می‌توانید با هر بودجه‌ای که در اختیار دارید، برای خرید ملک در قبرس شمالی اقدام کنید.

مدارکی که برای خرید املاک در قبرس شمالی نیاز دارید

برای خرید املاک و مستغلات قبرس شمالی، باید مدارکی را در اختیار داشته باشید و به سفارت این کشور ارائه کنید. از جمله این مدارک می‌توان به پاسپورت معتبر به همراه کپی برابر اصل تمام صفحات و شناسنامه تمام اعضای خانواده به همراه ترجمه رسمی اشاره کرد.

مدارکی که برای خرید املاک قبرس شمالی نیاز دارید

مدارک لازم جهت مهاجرت عبارتند از:

  • اصل و ترجمه رسمی دادگستری گواهی عدم سوء پیشینه
  • اصل و ترجمه رسمی دادگستری سند ازدواج در صورت تأهل
  • 3 قطعه عکس 4*3
  • اصل و کپی گذرنامه (پاسپورت) با حداقل 8 ماه اعتبار
  • اصل و ترجمه گواهینامه راهنمایی و رانندگی
  • ریزنمرات 2 سال آخرتحصیل با تائیدیه آموزش و پرورش (ناحیه و مرکز) با ترجمه و مهر دادگستری

خرید ملک در قبرس شمالی چگونه انجام می‌شود؟

سوالات متداول

بهترین و ساده‌ترین روش برای اخذ اقامت قبرس شمالی کدام است؟

خرید ملک را می‌توان ساده‌ترین و بهترین روش برای اخذ آسان اقامت دائم قبرس شمالی دانست. برای این منظور می‌توانید با تاپ گلد، برترین مشاور املاک در قبرس شمالی تماس بگیرید.

آیا کشور قبرس ارزش خرید ملک و سرمایه‌گذاری را دارد؟

بله. این کشور در سال گذشته رشد اقتصادی بیشتر از 6 درصدی را تجربه کرده است. پیش‌بینی می‌شود این تا چند سال آینده ادامه داشته باشد و این کشور به یکی از قدرت‌های اقتصادی برتر تبدیل شود.

آیا امکان اخذ اقامت قبرس با خرید ملک برای خانواده وجود دارد؟

بله. با خرید ملک در قبرس، امکان اخذ اقامت برای همسر و فرزندان خود را خواهید داشت.

بازار املاک و مستغلات در قبرس شمالی چگونه است؟

  بازار املاک و مستغلات در قبرس شمالی متنوع است و گزینه هایی از ویلاهای ساحلی، آپارتمان ها و املاک تجاری گرفته تا زمین های توسعه نیافته را در بر می گیرد. قیمت ها بسته به موقعیت، نوع ملک و شرایط می تواند بسیار متفاوت باشد. این یک بازار در حال رشد است که سرمایه گذاران داخلی و بین المللی را جذب می کند.

آیا سرمایه گذاری در املاک در قبرس شمالی امن است؟

  بله، قبرس شمالی به دلیل ثبات سیاسی و نرخ پایین جرم و جنایت شناخته شده است که آن را به مکانی امن برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات تبدیل می کند. با این حال، مانند هر بازار املاک و مستغلات، انجام تحقیقات کامل و همکاری با نمایندگان و مشاوران حقوقی معتبر ضروری است.

آیا خارجی ها می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

بله، شهروندان غیر قبرسی می توانند ملک در قبرس شمالی خریداری کنند. قوانین و محدودیت های خاصی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید، بنابراین برای درک این روند با یک متخصص حقوقی مشورت کنید.

آیا هنگام خرید ملک هزینه اضافی وجود دارد؟

هزینه های جانبی خرید ملک شامل:

  • 0.5٪ بابت هزینه تمبر مالیاتی که پس از عقد قرارداد پرداخت می شود.
  • 5٪ بابت مالیات که ظرف مدت یک سال پس از تحویل کلید پرداخت می شود.
  • 6٪ بابت قسمتی از ثبت سند و گارانتی قرارداد که قبل از ثبت قرارداد در اداره ثبت پرداخت می شود.
  • ۶٪ الباقی هزینه ثبت و انتقال سند که پس از تسویه کامل و صدور سند تک برگ پرداخت می شود.
  •  ۱۵۰۰-۷۵۰ پوند بابت هزینه اگو(فاضالب) که پس از تحویل کلید پرداخت می شود.
  •  ۳۰۰۰-۱۵۰۰ پوند بابت هزینه انشعابات که پس از تحویل کلید پرداخت می شود.

چگونه یک مشاور املاک معتبر پیدا کنم؟

شرکت تاپ گلد با داشتن چندین سال تجربه در زمینه سرمایه گذاری در قبرس شمالی و خرید ملک آماده ارائه مشاوره رایگان به مشتریان عزیز می باشد. جهت ارتباط با کارشناسان شرکت با شماره 00905391014661 تماس بگیرید.

هنگام انتخاب املاک در قبرس شمالی به چه نکاتی توجه کنم؟

  اگر سرمایه گذار هستید، ترجیحات سبک زندگی، نزدیکی به امکانات رفاهی، و پتانسیل درآمد اجاره ای خود را در نظر بگیرید. مناطق ساحلی مانند گیرنه و فاماگوستا به دلیل زیبایی منظره‌ای محبوب هستند.

آیا می توانم به عنوان یک خارجی در قبرس شمالی وام مسکن بگیرم؟

  بله، برخی از بانک ها در قبرس شمالی به خارجی ها وام مسکن ارائه می دهند. با این حال، شرایط و ضوابط ممکن است متفاوت باشد، بنابراین توصیه می شود چندین گزینه را بررسی کنید و با یک مشاور مالی مشورت کنید.

آیا هنگام فروش ملک عوارض مالیاتی وجود دارد؟

  • 0.5٪ بابت هزینه تمبر مالیاتی که پس از عقد قرارداد پرداخت می شود.
  • 5٪ بابت مالیات که ظرف مدت یک سال پس از تحویل کلید پرداخت می شود.

تاپ گلد؛ میان‌بر شما برای خرید آسان ملک در قبرس شمالی

دلایل زیادی وجود دارند که دست به دست هم می‌دهند تا کشور قبرس شمالی به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای خرید ملک تبدیل شود. از جمله مهم‌ترین این دلایل می‌توان به قیمت پایین املاک، امکان خرید ملک به عنوان یک روش برای سرمایه‌گذاری و امکان اخذ اقامت دائم این کشور اشاره کرد. برای خرید ملک در کشور قبرس، ما در آژانس مهاجرتی تاپ گلد آماده ارائه خدمات به شما هستیم. با استفاده از خدمات مجموعه ما دیگر هیچ نگرانی از بابت خرید ملک و اخذ اقامت این کشور نخواهید داشت. برای دریافت راهنمایی جامع و استفاده از خدمات مجموعه ما، کارشناسان تاپ گلد پاسخگوی شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *