لوگو فوتر تاپ گلد

مهاجرت به قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی

فهرست مطالب

مهاجرت به قبرس شمالی با استفاده از این روش‌ها آسان است

اگر به دنبال کشوری با شرایط مهاجرت آسان هستید، قبرس شمالی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد. این کشور که در کنار ترکیه قرار دارد، یکی از بهترین کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری و زندگی است که می‌توانید از طریق روش‌های مختلف، برای مهاجرت به آن اقدام کنید. از جمله روش‌های مهاجرت به این کشور می‌توان به تحصیل، کار، ثبت شرکت، خرید ملک و ازدواج با یکی از اتباع این کشور اشاره کرد. البته دولت کشور قبرس شمالی به افراد بالای 60 سال بازنشسته، امکان اقامت بدون اخذ ویزا را فراهم کرده است. برای اطلاع از روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی ، روش انجام این کار و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای این کشور، در این مطلب از تاپ گلد با ما همراه باشید.

قبرس؛ کشوری عالی برای مهاجرت و زندگی

یکی از کشورهایی است که می‌توان برای زندگی و سرمایه‌گذاری حساب ویژه‌ای روی آن باز کرد، کشور قبرس شمالی است. این کشور با نام رسمی جمهوری ترک قبرس شمالی مساحتی در حدود 3355 کیلومتر مربع دارد و حدودا 350 هزار نفر در آن زندگی می‌کنند!

به طور کلی، شرایط آب‌وهوایی قبرس شمالی، مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل است. در نتیجه، افرادی که آب‌وهوای مدیترانه‌ای را دوست دارند، قبرس شمالی بهشتی برای زندگی آن‌ها خواهد بود.

قبرس؛ کشوری عالی برای مهاجرت و زندگی

در جولای سال ۲۰۲۳، حقوق کار در قبرس شمالی که با نام اجرت عسگری شناخته می‌شود، به مقدار ۱۵۷۵۰ لیر تصویب شد، که این مبلغ به عنوان حقوق پایه محسوب می‌شود. اگر در سازمان دولتی مشغول به کار هستید، حقوق شما نباید کمتر از این مقدار باشد. برخی افراد در سازمان‌های دولتی ممکن است مبالغ زیادی از حقوق دریافت کنند و شغل آنها جزو شغل‌های با درآمد بالا در قبرس شمالی به حساب می‌آید.

واحد پول کشور قبرس شمالی، لیر ترکیه است. البته در این کشور می‌توان با یورو و دلار هم خرید انجام داد. به طور کلی، شرایط اقتصادی قبرس شمالی را می‌توان مناسب ارزیابی کرد. اگر به دنبال این هستید که یک کشور اروپایی را برای زندگی انتخاب کنید، قبرس شمالی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد.

مزایای انتخاب قبرس برای مهاجرت چیست؟

همواره یکی از سوالاتی که درباره مهاجرت به قبرس شمالی مطرح می‌شود این است که چرا از میان کشورهای اروپایی و آسیایی، قبرس را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟ پاسخ‌های مختلفی برای این سوال وجود دارند که یکی از آن‌ها عدم نیاز به ویزا برای ایرانیان است. همچنین به دلیل نزدیکی به ترکیه، به راحتی می‌توانید با اخذ تابعیت این کشور، به ترکیه سفر کنید.

به دلیل برخورداری از سطح آموزشی بالا، دانشجویانی که در قبرس شمالی مشغول به تحصیل می‌شوند، امکان شرکت در برنامه‌های تبادل دانشجویی با دانشگاه‌های برتر جهان را خواهند داشت. این در کنار هزینه‌های زندگی کم باعث شده است تا در حالی حاضر افراد زیادی به دنبال مهاجرت به قبرس باشند.

مزایای انتخاب قبرس شمالی برای مهاجرت

یکی از مهم‌ترین مزایای انتخاب قبرس برای مهاجرت تحصیلی، امکان پیدا کردن آسان کار است. در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان، برای مشغول به کار شدن بعد از تحصیل، باید پروسه‌ای طولانی را برای تبدیل ویزای خود طی کنید.

یکی از مزایای مهاجرت به قبرس که باعث شده است تا ایرانیان زیادی این کشور را برای اقامت انتخاب کنند، امکان مهاجرت با کمک سرمایه‌گذاری است. این در حالی است که تنها برخی کشورهای خاص چنین امکانی را به ایرانیان می‌دهند.

چند روش برای مهاجرت به قبرس شمالی وجود دارد؟

روشهای مهاجرت به قبرس شمالی

به عنوان فردی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارد، باید با انواع روش‌های اخذ اقامت این کشور آشنا باشید. برای این منظور، بد نیست بدانید که از روش‌های مستقیم و غیرمستقیم زیادی می‌توان اقامت این کشور را به دست آورد.

از جمله زمینه‌های اصلی مهاجرت به کشور قبرس شمالی می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • مهاجرت از طریق اخذ ویزای دانشجویی
  • مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت و کاری
  • سرمایه‌گذاری و خرید ملک در زمینه‌های مختلف برای اخذ اقامت قبرس شمالی

در کنار روش‌های اصلی مهاجرت به قبرس شمالی، روش‌های فرعی دیگری هم وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ازدواج و تولد اشاره کرد. به طور کلی، اگر از طریق روش‌های اصلی برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنید، شانس بیشتری برای دریافت اقامت و ویزای این کشور خواهید داشت.

اخذ اقامت آسان قبرس شمالی با تحصیل در این کشور

یکی از روش‌های اصلی و آسان مهاجرت به قبرس شمالی، اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. از لحاظ رتبه آموزشی، همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره شد، این کشور از رتبه بالایی برخوردار است. در نتیجه، با تحصیل در قبرس شمالی، مدرک تحصیلی معتبری را دریافت خواهید کرد.

مهاجرت تحصیلی قبرس شمالی

یکی از دلایلی که باعث شده است تا میزان درخواست زیادی برای اخذ اقامت تحصیل در قبرس شمالی وجود داشته باشد، هزینه‌های مناسب تحصیل است. در حالی که برای تحصیل در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی باید سالانه بیش از 20 الی 30 هزار دلار یا یورو پرداخت کنید، نرخ شهریه در قبرس شمالی بین 3 تا 12 هزار دلار است. البته این نرخ با توجه به مقطع و رشته تحصیلی کمی متفاوت خواهد بود. با این حال، توصیه می‌کنیم اگر قصد مهاجرت تحصیلی را دارید و می‌خواهید یک کشور مقرون به صرفه را انتخاب کنید، قبرس شمالی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

از جمله مزایای اخذ اقامت تحصیل قبرس شمالی می‌توان به امکان دریافت بورسیه تحصیلی اشاره کرد. در حالی که در بسیاری از کشورها بورسیه‌های تحصیلی به صورت بسیار محدود و برای شهروندان آن کشور ارائه می‌شوند، در قبرس شمالی می‌توانید به راحتی برای خود بورسیه تحصیلی دریافت کنید. در برخی مواقع، این بورسیه‌ها می‌توانند بیشتر از 90 درصد هزینه‌های زندگی و تحصیل شما را در این کشور پوشش دهند.

صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی کشور قبرس شمالی را دارید، بد نیست بدانید که برای این منظور، ابتدا باید در یکی از مراکز آموزشی این کشور پذیرفته شوید. بعد از این کار، نوبت به مراجعه به سفارت این کشور می‌رسد. با ارائه مدارک و انجام مصاحبه، شرایط شما برای اخذ ویزا بررسی خواهد شد. در صورت تایید، در کوتاه‌ترین زمان ویزای تحصیلی خود را دریافت خواهید کرد.

مدارکی که باید برای اخذ ویزای تحصیلی قبرش شمالی ارائه دهید

مدارک لازم جهت مهاجرت

  • اصل و ترجمه رسمی دادگستری گواهی عدم سوء پیشینه
  • اصل و ترجمه رسمی دادگستری سند ازدواج در صورت تأهل
  • 3 قطعه عکس 4*3
  • اصل و کپی گذرنامه (پاسپورت) با حداقل 8 ماه اعتبار
  • اصل و ترجمه گواهینامه راهنمایی و رانندگی
  • ریزنمرات 2 سال آخرتحصیل با تائیدیه آموزش و پرورش (ناحیه و مرکز) با ترجمه و مهر دادگستری

مدارک لازم مهاجرت به قبرس شمالی

  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش
  • ۲ الی ۳ توصیه‌نامه
  • کپی مدرک دیپلم دبیرستان (جهت تحصیل در مقطع کارشناسی)
  • کپی مدارک دانشگاهی (جهت تحصل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا)
  • ریزنمرات دوره تحصیلی قبلی
  • رزومه
  • انگیزه‌نامه
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی تمکن مالی ( بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان)
  • اخذ اقامت قبرس شمالی با کار در این کشور

یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به قبرش شمالی، اخذ ویزای کاری این کشور است. یکی از مهم‌ترین مزایایی که در این رابطه وجود دارد این است که ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا وارد قبرس شمالی شوند و به دنبال کار بگردند. بعد از اینکه توانستید در این کشور کار مورد نظر را پیدا کنید، ویزای کاری قبرس برای شما صادر خواهد شد. این در حالی است که اگر افراد دیگر بخواهند برای کار در این کشور اقدام کنند، ابتدا ویزای مخصوص پیدا کردن کار یک ماهه را دریافت خواهند کرد.

به عنوان فردی که قصد کار در کشور قبرس شمالی را دارد، باید حتما از مهارت‌های ارتباطی بالا برخوردار باشید. یکی از لازمه‌ها برای برخوردار از مهارت‌های ارتباطی بالا، تسلط به یکی از دو زبان ترکی یا استانبولی است. در این صورت، شانس بالاتری برای پیدا کردن کار دلخواه خود خواهید داشت.

مهاجرت کاری به قبرس شمالی

نکته‌ای که درباره مهاجرت کاری به کشور قبرس شمالی وجود دارد این است که برای این منظور، کارفرمای شما باید دعوت‌نامه کاری ارسال کند تا بتوانید ویزای کاری قبرس را دریافت کنید. در غیر این صورت، اجازه اخذ این ویزا را نخواهید داشت.

مدارکی که باید برای اخذ ویزای کاری قبرس ارائه دهید:

  • پاسپورت قبرس شمالی
  • فرم‌های تکمیل شده و بدون نقص
  • گواهی تمکن مالی و ارائه آن به سفارت قبرس
  • ارائه دعوت‌نامه کاری که از سمت کارفرما صادر شده است
  • برگه برخورداری از بیمه سلامت
  • ارائه قرارداد اجاره محل اقامت در کشور قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ویزای کار

مهاجرت به کشور قبرس شمالی از طریق کار، یکی از راه‌های محبوب برای ورود به این کشور است. برای شروع این فرآیند، نیاز است که به یکی از زبان‌های ترکی یا انگلیسی مسلط باشید. یک نکته مهم در مورد مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ویزای کار این است که شما باید ابتدا از یک کارفرمای محلی، دعوت‌نامه کاری دریافت کنید. کارفرمای شما در قبرس شمالی باید برای اخذ مجوز کار ابتدایی از وزارت کار و تامین اجتماعی این کشور اقدام نماید. این مجوز ابتدا به مدت ۶ ماه الی ۱ سال صادر می‌شود و قابلیت تمدید پس از انقضای آن وجود دارد. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری در قبرس شمالی شامل:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا
  • گواهی تایید سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی تمکن مالی کافی برای پوشش مدت اقامت
  • بیمه سلامت مسافرتی
  • دعوت‌نامه رسمی از سوی کارفرما
  • مجوز کار اولیه
  • مدارک پشتیبان

سرمایه‌گذاری؛ یکی از روش‌های آسان برای اخذ اقامت قبرس شمالی

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای مهاجرت و اخذ اقامت کشور قبرس شمالی، سرمایه‌گذاری در این کشور است. دولت قبرس از میان روش‌های مهاجرتی مختلف، بیشترین اهمیت را به مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری می‌دهد. در حال حاضر، به دو صورت امکان سرمایه‌گذاری در قبرس را برای مهاجرت به این کشور دارید که از جمله آن‌ها می‌توان به ثبت شرکت و خرید ملک در این کشور اشاره کرد.

مهاجرت به قبرس شمالی با سرمایه گذاری

ثبت شرکت در قبرس

ثبت شرکت یکی از مسیرهای اعتمادآور برای سرمایه‌ گذاری در قبرس شمالی محسوب می‌شود. مالیات مناسب موجود در این ناحیه، آن را به یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل کرده است. روش ثبت شرکت در قبرس شمالی، یک گزینه متداول است که بسیاری از افراد برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند. می‌توان گفت که ثبت شرکت در این منطقه یکی از مطمئن‌ترین و با بازده بالاترین راه‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی است، به ویژه برای کسانی که دارای یک بیزینس پلن مناسب و تصمیم به اقامت موقت در این کشور هستند

خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور است.در زمان عقد قرارداد برای خرید خانه، باید حداقل یک سوم مبلغ آن را پرداخت کرده باشید. در صورت رعایت این موارد و برخورداری از سلامت جسمانی، اقامتی به مدت 5 سال که بصورت سالانه تمدید می شود اعطا می گردد،پس از مدت 5 سال Beyaz Kimlik دریافت می گردد و دو سال بعد از دریافت بیاز کیملیک در صورتی که شخص سوء پیشینه ای نداشته باشد و مالیات را پرداخت کرده باشد پاسپورت خود را دریافت می کند و اقامت دائمی ارایه می شود.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ویزای توریستی

برای سفر به قبرس شمالی، باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنید. این ویزا، یک ویزای فرودگاهی است که توسط افسر مسئول در گمرک فرودگاه قبرس شمالی صادر می‌شود. برای دریافت این ویزا، شما باید مدارک مورد نیاز را به همراه دیگر اطلاعات مورد نیاز فراهم کنید و پس از بررسی این اطلاعات، ویزا به شما تعلق خواهد گرفت.

یک نکته مهم در اخذ ویزای توریستی قبرس شمالی این است که شما باید بتوانید اثبات کنید که پس از اتمام سفر خود، قصد دارید این کشور را ترک کنید و به کشور خود بازگردید. ویزای توریستی قبرس شمالی اعتباری مدت ۳۰ روز دارد.

چگونه می‌توانید اقامت دائم قبرس شمالی را به دست بیاورید؟

از سال ۲۰۱۵ به بعد، به مهاجران در قبرس شمالی اقامت دائم به شکل “Beyaz Kimlik” صادر می‌شود. افرادی که این نوع اقامت دائم را دریافت کنند، پس از دریافت “بيازكيمليك” دیگر نیازی به تمدید سالانه یا دو ساله ندارند. هر دو نوع اقامت دائم به شما اجازه اقامت برای مدت دائم در قبرس شمالی را می‌دهند، اما روش صدور و تأیید آنها متفاوت است.

اخذ اقامت دائم به قبرس شمالی

سوالات متداول

آیا خرید ملک در قبرس نوعی سرمایه‌گذاری است؟

بله. بعد از خرید ملک در قبرس شمالی و گذشت چند سال، متوجه ارزش بیشتر ملک خود خواهید شد.

وضعیت اقتصادی قبرس شمالی برای سرمایه‌گذاری به چه صورت است؟

مجله فوربز در سال ۲۰۲۱ قبرس شمالی را بهترین انتخاب برای خرید ملک ساحلی معرفی نموده است. با در نظر گرفتن فراوانی مناطق ساحلی در جهان، این مجله منطقه قبرس شمالی را به عنوان گزینه برتر ترجیح داده و مناطقی چون کلمبیا، مکزیک، برزیل و بیلیز را در رده‌های بعدی قرار داده است.

از دیدگاه مجله فوربز، خرید ملک در قبرس شمالی به عنوان یک سرمایه‌گذاری صحیح شناخته می‌شود و این پیش‌بینی به طور کامل با آمار افزایش قیمت ملک در این کشور در بازه زمانی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ تطابق دارد. طبق نظریه این مجله در سال 2024 خرید ملک در این کشور 47 درصد سیوینگ مانی بیشتر در مقایسه با آمریکا دارد.

آیا ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به قبرس شمالی سفر کنند؟

بله. این امکان برای ایرانیان وجود دارد.

بهترین راه مهاجرت به قبرس شمالی کدام است؟

بهترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی به شرایط شما بستگی دارد، اما به طور کلی، خرید ملک و مهاجرت تحصیلی بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور محسوب می‌شوند.

هزینه مهاجرت به قبرس شمالی چقدر است؟

هر یک از روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی، هزینه‌های خاص خود را دارند، به عنوان مثال، برای مهاجرت از طریق خرید ملک، شما باید یک خانه حداقل به ارزش 70 الی 80 هزار پوند انگلیس خریداری کنید.

آیا برای تحصیل در قبرس شمالی به ویزای تحصیلی نیاز دارم؟

خیر، شما فقط نیاز به اخذ ویزای فرودگاهی دارید. به محض ورود به قبرس شمالی و صحبت با آفیسر، ویزای ورود به شما تعلق خواهد گرفت.

با دریافت ویزای توریستی قبرس شمالی، تا چه مدت می‌توانم در این کشور بمانم؟

شما با اخذ ویزای توریستی قبرس شمالی، می‌توانید حداکثر به مدت 30 روز در این کشور اقامت داشته باشید.

تاپ گلد؛ همراه و راهنمای شما برای مهاجرت آسان به قبرس شمالی

از جهات مختلف می‌توان کشور قبرس شمالی را به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت انتخاب کرد. از جمله روش‌های مهاجرت به این کشور، تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری هستند که سرمایه‌گذاری به دو نوع ثبت شرکت و خرید ملک تقسیم می‌شود. اگر می‌خواهید اقامت قبرس شمالی را با کمترین ریسک و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست بیاورید، ما در تاپ گلد آماده ارائه خدمات به متقاضیان مهاجرت به قبرس شمالی هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، کارشناسان مجموعه ما پاسخگوی شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *