لوگو فوتر تاپ گلد

اقتصاد قبرس شمالی

اقتصاد قبرس شمالی

فهرست مطالب

قبرس شمالی در بسیاری از جنبه ها مقصدی است که توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. به عنوان مثال، زیبایی‌های طبیعی و مناطق تاریخی جزیره دلیلی است که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند. می‌توانیم بگوییم که قبرس شمالی یک مکان فوق‌العاده برای زندگی و بازدیدهای گردشگری است. صنعت ممکن است یک گزینه خوب برای این موضوع باشد. با این حال، پیش از شروع برنامه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی ، ممکن است بخواهید درباره اقتصاد قبرس شمالی مطالعه کنید. شما می‌توانید اطلاعات جزئی درباره اقتصاد جمهوری قبرس شمالی را در این صفحه پیدا کنید.

یکی از جالب ترین موضوعات در مورد قبرس شمالی که فرصت هایی را در زمینه هایی مانند آموزش، گردشگری و املاک فراهم می کند، اقتصاد آن است. قبرس که یکی از بزرگترین جزایر دریای مدیترانه است در طول تاریخ جایگاه مهمی در زمینه تجارت داشته است.

بررسی کلی اقتصاد قبرس شمالی

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد تمایل برای آشنایی با اقتصاد قبرس شمالی می شود. به عنوان مثال، ممکن است تمایل داشته باشید که با بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در بخش املاک، در قبرس شمالی سرمایه‌گذاری کنید. در این صفحه، ما درباره بخش‌های مهمی از قبرس شمالی از جمله بخش‌های آموزشی و گردشگری صحبت خواهیم کرد. اما قبل از همه، بیایید به برخی اطلاعات کلی درباره اقتصاد جمهوری ترک قبرس شمالی نگاهی بیندازیم. اقتصاد جمهوری ترک قبرس شمالی با وجود بسیاری از مشکلات توانسته است زنده بماند و به ویژه با برخی از بخش‌های خود متمایز شود.

اول از همه، اقتصاد بازار آزاد در قبرس شمالی غالب است و لیر ترکیه به عنوان واحد پول در اینجا استفاده می شود. قبرس که در طول تاریخ به دلیل موقعیت مکانی خود در زمینه تجارت از اهمیت بالایی برخوردار بوده است از این نظر پتانسیل بالایی دارد. علاوه بر این، اگرچه زیرساخت های قبرس شمالی توسعه یافته است. دارای نیروی کار جوان، تحصیل کرده و ماهر است. به دلیل تحریم ها، اقتصاد قبرس شمالی به طور قابل توجهی به ترکیه وابسته است. علیرغم تأثیر منفی این مشکل، اقتصاد قبرس شمالی در بسیاری از نقاط رشد و توسعه یافته است.

بخش‌های کلیدی در قبرس شمالی

بخش‌های کلیدی در قبرس شمالی

موسسه آمار TRNC طبق داده های TRNC، تولید ناخالص داخلی TRNC در سال 2021 بالغ بر 30 میلیارد لیر است. این مبلغ با نرخ ارز امروزی حدود 1.61 میلیارد دلار است. در مقایسه با سال قبل، رشد واقعی در تولید ناخالص داخلی قبرس شمالی 3.9٪ بود. برای سال 2021، تولید ناخالص ملی سرانه در قبرس شمالی در سطح 11129 دلار است. برای درک موقعیت فعلی قبرس شمالی از نظر اقتصادی، می‌توان به بخش‌های مهم نگاه کرد.

بخش خدماتی، بخش کلیدی در جمهوری ترک قبرس شمالی است. این بخش شامل آموزش، گردشگری، تجارت و همچنین بخش عمومی می‌شود. علاوه بر بخش خدماتی، محصولات صنعت سبک و کشاورزی نیز بخش مهمی از اقتصاد را تشکیل می‌دهند.

در سال 2021، خدمات عمومی در کنار خود اشتغالی و خدمات، و حوزه‌ی بازرگانی-گردشگری، به ترتیب 15.5٪، 14.2٪ و 13.8٪ از تولید ناخالص داخلی ترکیه را تشکیل می‌دهند. این نرخ به ترتیب برای کشاورزی 8.3٪، صنعت 7.5٪، ساخت و ساز 7.5٪، حمل و نقل-ارتباطات 9.2٪ و مالکیت مسکن 7.3٪ است. به عبارت دیگر، می‌توان گفت که بخش املاک و مستغلات جایگاه مهمی در اقتصاد قبرس شمالی دارد.

از نظر واردات و صادرات، ترکیه جایگاه مهمی برای جمهوری قبرس شمالی دارد. در سال 2019، قبرس شمالی حدود 1 میلیارد دلار واردات داشت. تقریباً 647 میلیون دلار از این واردات از سوی ترکیه صورت گرفت.

در دوره ژانویه تا سپتامبر سال 2019، تقریباً به ارزش 67 میلیون دلار صادرات از جمهوری قبرس شمالی انجام شد. این در حالی است که بخش مهم این صادرات به ترکیه ، حدود 25 میلیون دلار به کشورهای خاورمیانه و بخش نسبتا کوچکی به اروپا و شرق دور صادر شد.برخی از محصولات مهم صادراتی شامل مرکبات، محصولات لبنی، پوسته‌ها، ترکیب و مرغ می‌باشند.

گردشگری و آموزش در قبرس شمالی

همانطور که قبلا اشاره شد، برای اقتصاد قبرس شمالی، علاوه بر بخش گردشگری، بخش آموزش نیز اهمیت زیادی دارد.

بخش عمومی؛ و بخش مهمی از اقتصاد TRNC جدا از زمینه خوداشتغالی. شامل گردشگری می شود.قبرس شمالی علاوه بر مکان های تاریخی، با هتل های مجلل، طبیعت باشکوه و سواحل زیبا، مکانی ایده آل برای گردشگران است.

در زمینه آموزش در قبرس شمالی، بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه وجود دارند که آموزش با کیفیت ارائه می‌دهند. در این مکان که فرصت‌های مناسبی برای زندگی برای دانشجویان فراهم می‌آورد، بسیاری از دانشجویان هم از ترکیه و هم از سایر کشورها زندگی تحصیلی خود را ادامه می‌دهند.

بازار املاک قبرس شمالی

علاوه بر بخش‌هایی که اشاره کردیم، می‌توانیم بگوییم که بخش دیگر مهمی از اقتصاد قبرس شمالی، بخش املاک و مستغلات است. چرا که این حوزه میزان 7.3٪ از تولید ناخالص داخلی سال 2021 جمهوری قبرس شمالی را شامل می شود.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را دارید، قبرس شمالی می‌تواند یک مکان بسیار خوب برای خرید املاک باشد. در اینجا می‌توانید املاک با کیفیتی را با قیمت‌های بسیار مناسب تهیه کنید که قابلیت افزایش ارزش آن‌ها در طول زمان را دارند. شما می‌توانید پروژه های ملکی مختلف را در وب سایت تاپ گلد مشاهده کنید و جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان تاپ گلد با شماره 00905391014661 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *