لوگو فوتر تاپ گلد

هزینه تحصیل پرستاری در قبرس شمالی

هزینه تحصیل پرستاری در قبرس شمالی

فهرست مطالب

تحصیل پرستاری در قبرس شمالی

تحصیل در رشته پرستاری در قبرس شمالی یک دوره چهار ساله است و اکثر دانشگاه‌های بین‌المللی قبرس شمالی این برنامه را ارائه می‌دهند. برای ورود به این رشته، نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی نیست؛ زیرا دانشگاه‌ها خود دارای آزمون تعیین سطح هستند و بر اساس نتایج آن، دانشجو می‌تواند از دوره‌های زبان انگلیسی استفاده نماید. شهریه تحصیل در این رشته معمولاً بین 3 تا 9 هزار دلار در سال متغیر است، و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از تخفیف‌ها و وام‌های دانشجویی بهره‌مند شوند. در این مقاله به شرایط پذیرش در رشته پرستاری در قبرس شمالی پرداخته شده است.

نحوه تحصیل پرستاری در قبرس شمالی

دوره‌های آموزش پرستاری در قبرس شمالی به مدت 4 سال ارائه می‌شود؛ بیشتر دانشگاه‌های این منطقه آموزش پرستاری را در فهرست رشته‌های تحصیلی خود جای داده‌اند؛ با این حال، تعداد محدودی از دانشگاه‌ها تدریس این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

بنابراین، دانشجویان بین‌المللی باید دانشگاه‌های اصلی قبرس شمالی را برای تحصیل در رشته پرستاری انتخاب کنند. اگرچه، اگر تسلط به زبان ترکی داشته باشید، می‌توانید در دانشگاه‌های محلی و در شهرهای کوچک‌تر نیز به تحصیل در این رشته مشغول شوید.

هزینه های مختلف تصیل پرستاری در قبرس شمالی

برنامه‌های درسی رشته پرستاری

تحصیل در رشته پرستاری در قبرس شمالی، معمولاً بر اساس برنامه‌های درسی آمریکا و کانادا انجام می‌شود. به طور معمول، دانشجویان پرستاری برای دریافت مدرک کارشناسی باید درس‌های زیر را با موفقیت گذرانند:

  • آناتومی
  • بیوشیمی، آمار زیستی
  • فیزیولوژی
  • بافت شناسی
  • روانشناسی
  • مقدمه‌ای بر پرستاری (کمک‌های اولیه)
  • زبان خارجی
  • فارماکولوژی
  • آسيب شناسي
  • تغذیه
  • ارتباط
  • میکروب شناسی – انگل شناسی
  • پرستاری جراحی
  • تشخیص و مدیریت بیماری‌های عفونی
  • اخلاق پرستاری
  • زنان، بهداشت روان، سالمندان، اطفال، پرستاری بهداشت عمومی
  • پرستاری اورژانس و مراقبت‌های ویژه
  • ایمنی بیمار
  • مشاوره ژنتیک
  • رهبری
  • مدیریت مراقبت‌های پرستاری

برنامه درسی پرستاران شامل ترکیبی از آموزش تئوری و عملی است، و بخش‌های عملی این تحصیل در آزمایشگاه‌های پیشرفته دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی اجرا می‌شود.

دانشگاه‌های محبوب برای تحصیل پرستاری در قبرس شمالی

در حال حاضر، چهار دانشگاه تدریس رشته پرستاری را به زبان انگلیسی انجام می‌دهند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی، درخواست خود را به این دانشگاه‌ها ارسال کرده و پذیرش بگیرند. در جدول زیر، فهرست این دانشگاه‌ها آورده شده است:

اسم دانشگاه مدرک ارائه شده
دانشگاه بین المللی قبرس

(Cyprus International University)

BSc Nursing
دانشگاه مدیترانه شرقی (Eastern Mediterranean university) Nursing Undergraduate Program (B.S.)
دانشگاه خاور نزدیک (Near East University) Bachelor’s in Nursing
دانشگاه علوم قبرس (Cyprus Science University) Bachelor’s degree in Nursing

با توجه به تقاضای زیاد دانشجویان بین‌المللی و استقبال فراوان از تحصیل در این رشته، دریافت بورسیه تحصیلی در این 5 دانشگاه در قبرس شمالی به دلیل رقابت شدید مشکل است. با این حال، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از تخفیف‌های ارائه شده برای تسهیل در پرداخت شهریه و همچنین بهره‌گیری از وام‌های دانشجویی بهره‌مند شوند.

مراحل ثبت نام در دانشگاههای قبرس شمالی بصورت زیر است:

  1. انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر
  2. آماده کردن مدارک لازم جهت اخذ پذیرش
  3. ارسال مدارک جهت گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  4. دریافت نامه پذیرش رشته مورد نظر
  5. پرداخت شهریه دانشگاه برای ترم اول
  6. دریافت نامه تاییده دانشگاه برای ارائه به پلیس مهاجرت در فرودگاه
  7. دریافت نامه مختار با داشتن اجاره نامه یا نامه خوابگاه
  8. افتتاح حساب بانکی و اخذ نامه تمکن مالی از بانک
  9. بازکردن حساب کاربری در پرتال اقامت قبرس شمالی و آپلود مدارک
  10. تعیین وقت پلیس توسط پرتال اقامت و مراجعه به اداره پلیس منطقه با در دست داشتن اصل پاسپورت، نامه تمکن مالی، مدارک دانشگاه و سایر مدارک مربوطه
  11. انجام آزمایش خون و تست سل
  12. مراجعه به اداره مهاجرت برای تکمیل پروسه اقامت
  13. پرداخت مالیات و بیمه برای اقامت یکساله
  14. صدور و دریافت اقامت الکترونیکی قبرس شمالی (اقامت تحصیلی بصورت یکساله بوده و سالانه قابل تمدید می باشد.)

 

شرایط پذیرش در رشته پرستاری قبرس شمالی

جهت تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه‌های قبرس شمالی داشتن شرایط و مدارک زیر الزامی است:

  • ارائه گواهینامه پایان‌دوره دبیرستان (نسخه ترجمه شده همراه با تاییدیه)
  • ارائه ریز نمرات تحصیلی (نسخه ترجمه شده همراه با تاییدیه)
  • شرکت در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه یا ارائه مدرک زبان
  • کپی پاسپورت
  • عکس‌هایی در اندازه پاسپورت
  • شرکت در آزمون تعیین سطح
  • قبولی در مصاحبه دانشگاه

در نظر داشته باشید که این توصیه‌ها تنها به عنوان راهنما ارائه شده‌اند و احتمالاً برخی از دانشگاه‌ها ممکن است مدارک و شرایط دیگری را نیز در نظر بگیرند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط پذیرش، لازم است مستندات درخواستی دانشگاه مورد نظرتان را بررسی نمایید ، همچنین از طریق تماس با شماره  00905391014661 از کارشناسان تاپ گلد مشاوره رایگان دریافت کنید.

هزینه تحصیل در رشته پرستاری

رشته پرستاری در قبرس شمالی به عنوان یک برنامه درسی میان‌رشته‌ای شناخته می‌شود و هزینه‌های تحصیل در آن نسبت به سایر رشته‌های علوم پزشکی به اندازه بالایی نیست. هزینه تحصیل در رشته پرستاری در قبرس شمالی معمولاً در حدود 3000 تا 9000 دلار در سال متغیر است. مقدار شهریه قابل پرداخت در دانشگاه‌ها، با توجه به تخفیف‌ها و بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده، متناسب خواهد بود.

توجه داشته باشید که برخی از دانشگاهها شهریه را بصورت یورو دریافت می کنند، هزینه تحصیل در 4 دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت قبرس شمالی بصورت زیر است:

اسم دانشگاه هزینه شهریه سالانه به یورو هزینه شهریه سالانه به دلار
دانشگاه بین المللی قبرس

(Cyprus International University)

6200 یورو 6340 دلار
دانشگاه مدیترانه شرقی (Eastern Mediterranean university) 8400  یورو 9170 دلار
دانشگاه خاور نزدیک (Near East University) 5600 یورو 5621 دلار
دانشگاه علوم قبرس (Cyprus Science University) 4580 یورو 5000 دلار

اخذ بورسیه دانشجویی در رشته پرستاری

دانشگاه‌های قبرس شمالی شرایط مطلوبی برای ارائه بورس‌های تحصیلی فراهم کرده‌اند که این بورسیه‌ها معمولاً به‌صورت درصدی از مبلغ شهریه دانشگاه‌ها محاسبه می‌شوند. این درصدها بستگی به شرایط فردی افراد داوطلب دارد، از جمله شرایط تحصیلی در دوره متوسطه، معدل و نمرات کسب شده، و همچنین داشتن یا نداشتن مدرک زبان انگلیسی. بنابراین، این بورسیه‌ها برای داوطلبان تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی با درصدهای متغیر در بازه 30 تا 70 درصد ارائه می‌شوند.

انواع بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی

قبرس شمالی دارای تعدادی از دانشگاه‌های با سابقه و با کیفیت است که در برخی رنکینگ‌های جهانی نیز شناخته شده‌اند. در مورد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی، ممکن است شرایط در هر دانشگاه متفاوت باشد و به موارد مختلفی بستگی داشته باشد. علاوه بر این، گاهی اوقات اخذ بورسیه نیاز به داشتن معدل و شرایط تحصیلی بسیار خوبی دارد.

اطلاعات درباره آسانی یا سختی اخذ بورسیه در قبرس شمالی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی متغیر است و باید به شرایط هر دانشگاه و برنامه تحصیلی خاص توجه شود.

درخصوص هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی با بورسیه، نیاز به بررسی دقیق تر شروط و امکانات ارائه شده دارد. هر سال، دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی به دانشجویان بین‌المللی خود بورسیه‌های ۵۰%، ۷۵% و حتی ۱۰۰ درصدی اختصاص می‌دهند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه مدیترانه شرقی – EMU

دانشگاه مدیترانه شرقی با رتبه ۱۸۵۹ در جدول رتبه بندی جهانی سال ۲۰۲۳، یکی از دانشگاه‌های قدیمی و معتبر قبرس شمالی به‌شمار می‌آید. امروزه، این دانشگاه با پذیرش بیش از ۲۰۰۰۰ دانش‌آموز بومی و بین‌المللی، به‌عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی در قبرس شمالی شناخته می‌شود. دانشگاه مدیترانه شرقی برای دانشجویان بین‌المللی که تصمیم به تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه دارند، بین ۲۵ تا ۵۰ درصد بورسیه تحصیلی فراهم می‌کند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه خاور نزدیک  – NEU

دانشگاه خاور نزدیک، با کسب رتبه ۱۶۵۹ در جدول رتبه‌بندی جهانی سال ۲۰۲۳، اکنون به دلیل ارائه بورسیه‌های فراوان، جمعیت دانشجویان خود را به بیش از ۷۵۰۰ نفر (بدون احتساب کارکنان اداری و دانشگاهی) افزایش داده و به‌عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی در قبرس شمالی شناخته می‌شود. دانشگاه خاور نزدیک در اکثر برنامه‌های تحصیلی خود، به دانشجویان بین‌المللی خود تا ۵۰% بورسیه ارائه می‌دهد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه بین‌المللی قبرس – CIU

دانشگاه بین‌المللی قبرس، در سال ۱۹۹۷ در قبرس شمالی تأسیس گردید و رتبه‌بندی جهانی CIU در سال‌های اخیر به‌طور سریع در حال افزایش بوده است. با توجه به گسترش سریع این دانشگاه و بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات فراوان، تعداد زیادی دانشجو از سراسر جهان به تحصیل در آن متقاضی هستند. دانشگاه بین‌المللی قبرس بورسیه‌های تحصیلی ۵۰ درصدی را به دانشجویان بین‌المللی خود ارائه می‌دهد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه آمریکایی گیرنه

در سال ۱۹۸۵، دانشگاه آمریکایی گیرنه در شهر گیرنه قبرس شمالی تأسیس گردید. این دانشگاه همواره تلاش کرده است تا مرزهای خود را گسترش داده و جهانی‌شود. پس از سال‌ها فعالیت و پیشروی در زمینه آموزش عالی، پردیس‌های این دانشگاه به کشورهایی نظیر انگلستان، ایالات‌متحده، ژاپن، مولداوی و استانبول گسترش یافته‌اند. اکنون تعداد دانشجویان دانشگاه آمریکایی گیرنه به بیش از ۲۰۰۰۰ نفر از بیش از ۱۳۵ کشور جهان افزایش یافته است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه اروپایی لفکه – EUL

بورسیه تحصیلی دانشگاه اروپایی لفکه - EUL

دانشگاه اروپایی لفکه یا EUL، در سال ۱۹۹۰ به‌عنوان یک دانشگاه دولتی در منطقه تپه‌های قبرس شمالی و با نمایی به دریای مدیترانه تأسیس شد. این مکان جغرافیایی منحصربه‌فرد دانشگاه، باعث ایجاد یک محیط دل‌انگیز و لذت‌بخش برای دانشجویان گردیده است. دانشگاه اروپایی لفکه با بیش از ۱۱۵۰۰ دانشجو از ۸۰ کشور مختلف در سراسر جهان، یکی از جوانترین و گوناگون‌ترین مراکز آموزش عالی در منطقه است. شهریه این دانشگاه از کمترین مقدارها در دانشگاه‌های با کیفیت در قبرس شمالی برخوردار است، اما به هر حال، هر ساله دانشگاه EUL بورسیه‌های تحصیلی ۵۰ درصدی را به دانشجویان بین‌المللی خود اختصاص می‌دهد.

وضعیت شغلی رشته پرستاری در قبرس شمالی

اگر قصد دارید بعد از گرایش به تحصیل در رشته پرستاری در قبرس شمالی اقامت کسب کنید، باید پس از فارغ‌التحصیلی، به شورای پرستاری و مامایی در اداره بهداشت مراجعه کرده و ثبت‌نام نمایید. این ثبت‌نام ضروری است تا بتوانید مجوز کار به عنوان یک پرستار را دریافت کرده و در این زمینه فعالیت نمایید

علاوه بر این، اگر نیاز به اشتغال در یکی از کشورهای اروپایی دارید، امکان دارد درخواست دریافت کارت حرفه‌ای اروپا (EPC) را از دانشگاه مرتبط ارائه داده و این مدرک را کسب نمایید. با استفاده از کارت EPC، امکان دارد در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به عنوان یک حرفه‌ای مشغول به کار شوید.

پرستاران فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های قبرس شمالی، توانمندند در محیط‌های متنوعی از جمله محیط‌های بالینی و غیربالینی به عنوان پرستار فعالیت نمایند. این افراد می‌توانند در مراکز مختلف بهداشتی و درمانی و سایر محل‌های ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مشغول به کار شوند.

  • بیمارستان‌های دولتی و خصوصی
  • مراکز بهداشت جامعه
  • پرستاری جامعه
  • مدارس
  • خانه‌های سالمندان
  • مؤسسات آموزشی
  • مراکز تحقیقاتی

 

سوالات متداول

آیا پرستاران در قبرس شمالی ملزم به پرداخت مالیات هستند؟

بر اساس برخی از قوانین و منابع، پرستاران در دسته مشاغلی قرار می‌گیرند که از پرداخت مالیات معاف هستند. با این حال، در برخی مناطق، افراد مشغول به پرستاری در قبرس شمالی همانند سایر افراد مشغول به مشاغل دیگر، ممکن است موظف باشند که نسبت به پرداخت مالیات اقدام کرده و این وظیفه را در موعد مقرر به انجام برسانند.

هزینه تحصیل پرستاری در قبرس شمالی در حال حاضر چقدر است؟

در حال حاضر و در سال 2024 هزینه تحصیل در این رشته در حدود 3000 تا 9000 دلار تخمین زده می شود.

امکان استفاده از بورسیه تحصیلی در رشته پرستاری در قبرس شمالی وجود دارد؟

بله در حال حاضر این امکان وجود داشته و میتوان از بورسیه های 30 تا 70 درصدی استفاده کرد.

کدام یک از دانشگاه های قبرس شمالی را برای تحصیل پرستاری توصیه می کنید؟

در حال حاضر دانشگاه های بین المللی قبرس، خاور نزیک و دانشگاه علوم قبرس از بهترین دانشگاه های قبرس شمالی برای رشته پرستاری هستند.

 

نتیجه گیری:

تصمیم به مهاجرت و تحصیل در رشته پرستاری در قبرس شمالی یک تصمیم چالش‌برانگیز است که نیاز به باز کردن فضای ذهنی و تمرکز بسیار دارد. این تصمیم می‌تواند مسیر زندگی شما را به طور کلی تغییر دهد و باعث شود که به زندگی خود از زوایای جدیدی نگاه کنید.

کارشناسان تاپ گلد امپایر استیت آماده هستند تا در انتخاب تصمیمی آگاهانه کمک حال شما باشند. برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 00905391014661 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *