لوگو فوتر تاپ گلد

حمل و نقل در قبرس شمالی

حمل و نقل در قبرس شمالی

فهرست مطالب

قبرس شمالی، اغلب به عنوان “بهشت جزیره شمالی” شناخته می‌شود، از استانداردهای بالایی در آب و هوا، جغرافیا، تاریخ، زیبایی‌های طبیعی، سبک زندگی و فرهنگ برخوردار است. رسیدن به قبرس شمالی از طریق هوا یا دریا امکان‌پذیر است. شمال جزیره پر از مقاصد گردشگری است که در آنها برخی از زیباترین سواحل مدیترانه را خواهید یافت.

ما اهمیت حمل و نقل قابل اعتماد به هنگام گردش در قبرس شمالی را درک می کنیم. با وجود مکان های دیدنی و فعالیت های بسیار، داشتن درک روشنی از گزینه های حمل و نقلی که در اختیار دارید، بسیار مهم است. در این راهنما، ما به تمام نکاتی که باید در مورد حمل و نقل در قبرس شمالی بدانید، از حمل و نقل عمومی تا اجاره خودرو، خواهیم پرداخت.

شبکه جاده‌ای قبرس شمالی با گذشت زمان در حال بهبود است و اکثر مسیرهای بین شهرهای اصلی و شهرک‌ها از نظر آسفالت و روشنایی جاده مدرن هستند. با این حال، ممکن است متوجه شوید که خیابان‌های داخل خود شهرها به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند. همچنین، با همزمانی اجرای پروژه‌هایی مانند ارتقاء امکانات تلفن، برق و آب، گاهی اوقات شاهد کندن و حفاری در جاده‌ها خواهید بود.

کدام سیستم حمل و نقل بیشتر ترجیح داده می شوند؟

مطلوب ترین وسیله های حمل و نقل بین استان ها و داخل مناطق، تاکسی و اجاره خودرو است. با این حال، حمل و نقل را می توان با اتوبوس و مینی بوس نیز انجام داد. در قبرس شمالی به اتوبوس ها، کومبوس (kombos) گفته می شود. اینها مینی‌بوس‌هایی هستند که در زبان عامیانه به آنها «كومبوس دولموش» (kombos dolmuş) نیز می‌گویند. با این مینی‌بوس‌ها می‌توان به مراکز شهر و روستاهای اطراف سفر کرد. برای مسافت های طولانی، اتوبوس ترجیح داده می شود، در حالی که برای مسافت های کوتاه، مینی بوس ها مناسب تر هستند. برای کسانی که به قبرس شمالی می روند، اجاره خودرو انتخاب ایده آلی به نظر می رسد.

اگر به دنبال کاوش در مناطق دورافتاده‌تر قبرس شمالی هستید، حمل و نقل عمومی ممکن است بهترین گزینه نباشد. دسترسی به برخی از روستاها و سواحل کوچک‌تر با اتوبوس دشوار است. در این صورت، اجاره خودرو می‌تواند گزینه بهتری باشد.

اجاره خودرو در قبرس شمالی

اجاره خودرو در قبرس شمالی بسیار آسان است. با این حال، توجه داشته باشید که در اینجا، برخلاف بسیاری از کشورها، رانندگی در سمت چپ جاده صورت می‌گیرد. بنابراین هنگام رانندگی در قبرس شمالی باید به این نکته توجه داشته باشید.

حتی اگر نمی‌خواهید ماشین اجاره کنید، می‌توانید برای رفتن به شهرها و روستاها از اتوبوس‌های بین شهری استفاده کنید. با این حال، اجاره خودرو در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند و به شما امکان می‌دهد به راحتی به هر جایی که می‌خواهید بروید. می‌توانید یک روز را در یکی از سواحل زیبا شنا کنید و روز دیگر به سراغ مناظر بی‌نظیر بروید. در مجموع، برای دسترسی به مناظر منحصربه‌فرد، انتخاب وسیله نقلیه شخصی بهترین گزینه است.

خدمات تاکسی در قبرس شمالی

تاکسی نیز یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای گشت و گذار در قبرس شمالی است. تاکسی به راحتی در تمام شهرهای اصلی در دسترس است و کرایه آن معمولاً قبل از شروع مسیر با راننده توافق می‌شود. تاکسی نسبت به حمل و نقل عمومی گران‌تر است، اما در عوض راحت‌تر و سریع‌تر است، به خصوص اگر زمان کمی دارید یا می‌خواهید به خارج از مسیرهای تعیین‌شده حمل و نقل عمومی بروید.

اجاره دوچرخه در قبرس شمالی

برای گردشگران ماجراجو، اجاره دوچرخه می‌تواند راهی عالی برای کشف قبرس شمالی باشد. شرکت‌های اجاره دوچرخه زیادی در دسترس هستند و قیمت‌ها بسته به نوع دوچرخه‌ای که به دنبال آن هستید، می‌تواند متفاوت باشد. قبرس شمالی مسیرهای دوچرخه‌سواری منظره‌دار زیادی دارد و این راهی عالی برای دیدن جزیره از زاویه‌ای متفاوت است.

قوانین ترافیکی در قبرس شمالی

در قبرس شمالی از سیستم فیلتر استفاده می‌شود که با چراغ‌های راهنما که به طور مداوم قرمز یا زرد چشمک می‌زنند، مشخص می‌شود. اگر چراغ‌های چشمک زن زرد را روی یک تیر بلند مشاهده کردید، سرعت خود را کم کنید زیرا این نشان می‌دهد که به چراغ‌های راهنما نزدیک می‌شوید.

قوانین رانندگی در حالت مستی

در قبرس شمالی قوانین بسیار سختی در مورد رانندگی تحت تأثیر الکل وجود دارد و در صورت گرفتار شدن، جریمه سنگینی در محل دریافت خواهید کرد. این قوانین رانندگی در حالت مستی، بسیار شبیه به قوانین انگلستان است، بنابراین توصیه می‌کنیم در صورت اجاره خودرو، برای بیرون رفتن در شب، نوشیدنی الکلی مصرف نکنید و به جای آن از تاکسی استفاده کنید و از ماشین برای سفرهای روزانه استفاده نمایید.

پارکینگ در قبرس شمالی

مناطق ممنوع پارک در قبرس شمالی با جدول سنگی رنگ‌آمیزی‌شده سیاه و سفید مشخص شده‌اند. این مناطق مانند خطوط دوگانه زرد عمل می‌کنند و ممکن است یک تابلو «پارک ممنوع» نیز در آنجا وجود داشته باشد. در غیر این صورت، به طور کلی می‌توانید خودروی اجاره‌ای خود را در قبرس شمالی در هر جایی که فضای خالی پیدا کردید، پارک کنید. در قبرس شمالی، پارکینگ‌ها  «اتوبارک» (Oto Park) نامیده می‌شوند.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی در قبرس شمالی

  • تابلوهای راهنمایی و رانندگی در قبرس شمالی به زبان ترکی نوشته شده‌اند، اما بسیاری از علائم به راحتی قابل تشخیص هستند.
  • استفاده از راهنما (چراغ راهنما) رایج نیست، بنابراین همیشه باید مراقب ماشین جلویی خود باشید، زیرا آنها ممکن است هر لحظه تغییر جهت دهند.
  • بوق خودرو به طور مکرر استفاده می شود، بنابراین به صدای آنها عادت خواهید کرد!

نتیجه

به طور کلی، گزینه های حمل و نقل زیادی برای کشف قبرس شمالی وجود دارد. چه به دنبال گزینه ای با صرفه اقتصادی باشید و چه ترجیح دهید با آسایش بیشتری سفر کنید، برای همه سلیقه ها گزینه ای وجود دارد. حمل و نقل عمومی راهی راحت برای گشت و گذار در شهرهای اصلی است، در حالی که اجاره خودرو آزادی و انعطاف بیشتری را برای شما فراهم می کند. تاکسی ها گزینه ای عالی برای سفرهای کوتاه یا سفر به خارج از مسیرهای تعیین شده حمل و نقل عمومی هستند. در نهایت، اجاره دوچرخه راهی منحصر به فرد برای دیدن جزیره و لذت بردن از مناظر زیبای آن است.

سوالات متداول

بهترین راه برای سفر در قبرس شمالی چیست؟

قبرس شمالی مکان های فوق العاده زیادی برای بازدید و تماشا دارد. ساده ترین راه برای بازدید از سواحل، روستاها، مناظر، خرابه های تاریخی و بسیاری از مکان های توریستی دیگر، استفاده از خودرو است. در برخی مکان‌ها، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری ممکن است بهترین گزینه باشد. با ماشین می‌توان به مکان‌هایی با چشم‌اندازهای بسیار زیبا رفت و در اطراف آن قدم زد. از آنجایی که فاصله زیادی بین شهرها وجود ندارد، رفتن به همه جا با ماشین امکان پذیر است.

هزینه حمل و نقل در قبرس شمالی چقدر است؟

قبرس شمالی دارای خدمات اتوبوسرانی است که با تمرکز بر پروازها تنظیم شده است.  پروازهای منظمی بین شهرهای قبرس شمالی و فرودگاه ارجان برقرار است. با اتوبوس می توانید با قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ لیر (لیر ترکیه)  بین شهرها سفر کنید. همچنین امکان سفر با مینی‌بوس با هزینه‌ای بین ۵ تا ۱۰ لیر وجود دارد. تاکسی‌ها از تاکسی‌متر استفاده می‌کنند و هزینه بر اساس مسافت تعیین می‌شود.  علاوه بر این،  امکان رزرو ترانسفر فرودگاهی نیز وجود دارد. از آنجایی که اجاره خودروهای لوکس در قبرس شمالی بسیار مقرون به صرفه است، بسیاری از افراد ترجیح می دهند پس از رسیدن به فرودگاه، با اجاره ماشین به سفر خود ادامه دهند.

چگونه به قبرس شمالی برویم؟

سریع ترین و راحت ترین راه برای رفتن به قبرس شمالی، هواپیما است. همچنین امکان رفتن به قبرس شمالی از طریق دریا نیز وجود دارد.  می‌توانید با کشتی از مرسین به آنجا سفر کنید. پروازها به قبرس شمالی بسیار هستند و ترافیک هوایی نیز بسیار سنگین است.  پرواز از استانبول به فرودگاه ارجان حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

چه زمانی به قبرس شمالی برویم؟

بهار، بهترین فصل برای رفتن به قبرس شمالی است.  وسط تابستان می تواند بسیار گرم و زمستان کمی سرد باشد. بهترین زمان ها برای سفر، ماه های سپتامبر، اکتبر، آوریل، مه و ژوئن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *