لوگو فوتر تاپ گلد

مدارس قبرس شمالی

مدارس قبرس شمالی

فهرست مطالب

قبرس شمالی گزینه های آموزشی متنوعی را برای دانش آموزان در سنین، علایق و پیشینه های مختلف ارائه می دهد. چه به دنبال یک مدرسه ابتدایی، یک دبیرستان یا یک دانشگاه باشید، می توانید یک گزینه مناسب در قبرس شمالی پیدا کنید.

گزینه های مختلف آموزشی در قبرس شمالی

مدارس ابتدایی

مدارس ابتدایی در قبرس شمالی آموزش پنج ساله را برای کودکان بین شش تا 11 سال فراهم می کنند. همه مدارس ابتدایی دولتی و رایگان هستند و توسط وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ اداره می شوند. بیش از 100 مدرسه ابتدایی در قبرس شمالی وجود دارد. ، در شش منطقه توزیع شده است: Lefkoşa، Gazimağusa، Girne، Güzelyurt، İskele و Lefke. برخی از مدارس ابتدایی نیز ممکن است دارای بخش های پیش دبستانی برای کودکان زیر شش سال باشند.

مدارس ابتدایی در قبرس شمالی از برنامه درسی ترکی پیروی می کنند و از زبان ترکی به عنوان وسیله آموزشی استفاده می کنند. دانش آموزان دروسی مانند زبان و ادبیات ترکی، ریاضیات، علوم، مطالعات اجتماعی، هنر، موسیقی، تربیت بدنی و فرهنگ دینی را فرا می گیرند. همچنین دانش آموزان این فرصت را دارند که انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی از کلاس اول یاد بگیرند.

برخی از مدارس ابتدایی در قبرس شمالی نیز آموزش دو زبانه را به زبان ترکی و انگلیسی ارائه می دهند. این مدارس معمولاً به دانشگاه ها یا کالج های خصوصی مانند دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه بین المللی فاینال و سایرین وابسته هستند. هدف این مدارس آماده سازی دانشجویان برای تحصیلات عالی در کشورها یا مؤسسات انگلیسی زبان است.

گزینه های مختلف آموزشی در قبرس شمالی

مدارس متوسطه

مدارس متوسطه در قبرس شمالی هفت سال آموزش را ارائه می دهند که در آن سه سال برای دوره متوسطه اول (اورتائوکول) و چهار سال برای دوره متوسطه دوم (لیسه) طول می کشد. دانش‌آموزانی که دوره متوسطه اول را به پایان می‌رسانند گواهی آموزش پایه (Temel Eğitim Belgesi) دریافت می‌کنند، در حالی که دانش‌آموزانی که دبیرستان را به پایان می‌رسانند دیپلم دبیرستان (Lise Diploması) دریافت می‌کنند.

انواع مختلفی از مدارس متوسطه در قبرس شمالی وجود دارد، مانند دبیرستان های دولتی استاندارد، دبیرستان های خصوصی، دبیرستان های علوم، دبیرستان های حرفه ای، دبیرستان های فنی و دبیرستان های هنرهای زیبا.

تا سال 2008، 18 دبیرستان، 14 دبیرستان راهنمایی و 12 دبیرستان حرفه ای در قبرس شمالی وجود داشت.

مدارس متوسطه در قبرس شمالی نیز از برنامه درسی ترکی پیروی می کنند و از زبان ترکی به عنوان وسیله آموزشی استفاده می کنند. دانش آموزان دروسی مانند زبان و ادبیات ترکی، ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه، روانشناسی، جامعه شناسی، هنر، موسیقی، تربیت بدنی و فرهنگ دینی را فرا می گیرند. دانش آموزان همچنین به یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی ادامه می دهند و می توانند زبان خارجی دیگری مانند فرانسوی یا آلمانی را یاد بگیرند.

برخی از مدارس متوسطه در قبرس شمالی نیز آموزش دوزبانه را به زبان ترکی و انگلیسی یا سایر زبان ها ارائه می دهند. این مدارس معمولاً وابسته به دانشگاه ها یا کالج های خصوصی یا سازمان های بین المللی هستند. برای مثال، دو مدرسه متوسطه دو زبانه ترکی-انگلیسی وجود دارد: کالج خاور نزدیک و کالج آمریکایی گیرنه. یک مدرسه متوسطه دو زبانه ترکی-فرانسوی: کالج Levent; یک مدرسه متوسطه دو زبانه ترکی-آلمانی: Türk Maarif Koleji; و یک دبیرستان دوزبانه یونانی-ترکی: دبستان ریزوکارپاسو.

دانشگاه ها و کالج ها

دانشگاههای قبرس شمالی عبارتند از:

  • EMU
  • CIU
  • NEU
  • KSTU
  • EUL
  • ADA KENT

دانشگاه ها و کالج ها در قبرس شمالی مدارک تحصیلی عالی را در مقاطع لیسانس (لیسانس)، فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) و دکترا (PhD) ارائه می دهند. 19 دانشگاه و کالج در قبرس شمالی وجود دارد: 16 دانشگاه و کالج خصوصی، دو دانشگاه دولتی با حمایت ترکیه (دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه فنی خاورمیانه-  قبرس شمالی) و یک دانشگاه دولتی با حمایت انگلستان (دانشگاه غرب). اسکاتلند).

دانشگاه ها و کالج ها در قبرس شمالی طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی را در زمینه های مختلف مانند مهندسی، پزشکی، حقوق، تجارت، آموزش، هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی ارائه می دهند. برخی از دانشگاه ها و کالج ها نیز گزینه های آموزش از راه دور یا آموزش آنلاین را برای دانشجویانی که نمی توانند در کلاس های دانشگاه شرکت کنند، ارائه می دهند.

دانشگاه ها و کالج ها در قبرس شمالی بسته به وابستگی یا گرایش خود از زبان های مختلفی به عنوان ابزار آموزشی استفاده می کنند. اکثر آنها از زبان انگلیسی به عنوان رسانه آموزشی استفاده می کنند یا برخی از برنامه ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. برخی از آنها از زبان ترکی به عنوان رسانه آموزشی استفاده می کنند یا برخی برنامه ها را به زبان ترکی ارائه می دهند. برخی از آنها همچنین برنامه هایی را به زبان های دیگر مانند فرانسوی یا آلمانی ارائه می دهند.

دانشگاه‌ها و کالج‌ها در قبرس شمالی توسط شورای اعتباربخشی و هماهنگی ارزیابی برنامه‌ریزی آموزش عالی (YÖDAK)، که عضو انجمن اروپایی تضمین کیفیت در آموزش عالی (ENQA) و شبکه بین‌المللی آژانس‌های تضمین کیفیت در آموزش عالی است، معتبر هستند. (انقاهه).

برخی از دانشگاه ها و کالج ها همچنین دارای اعتبارنامه یا وابستگی بین المللی از سایر سازمان ها مانند ABET، AACSB، EQUIS، AMBA، FIBAA و غیره هستند.

شهریه دانشگاههای قبرس شمالی

شهریه دانشگاههای قبرس شمالی

شهریه دانشگاه NEU قبرس شمالی

  • پزشکی (ترکی یا انگلیسی) 13.480 یورو
  • دندانپزشکی انگلیسی 12.430 یورو
  • دندانپزشکی ترکی 10.120 یورو
  • داروسازی انگلیسی 4.765 یورو
  • رشته های کارشناسی 3.190 یورو
  • هزینه کالج زبان ترکی و انگلیسی 2.000 یورو
  • هزینه دوره Pre-Health یک ترم 750 یورو

اطلاعیه دانشگاه NEU قبرس شمالی

طبق اطلاع رسانی دانشگاه نیریست قبرس شمالی NEU (مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران از سال 2024) محدودیت سن برای اخذ پذیرش از رشته های کارشناسی و پزشکی و دندانپزشکی  و داروسازی زیر 25 سال می باشد.

نتیجه

قبرس شمالی یک ایالت واقعی است که گزینه های آموزشی متنوعی را برای دانش آموزان در سنین مختلف، علایق و زمینه های مختلف ارائه می دهد. چه به دنبال یک مدرسه ابتدایی، یک دبیرستان یا یک دانشگاه باشید، می توانید یک گزینه مناسب در قبرس شمالی پیدا کنید. با این حال، شما همچنین باید از وضعیت سیاسی و حقوقی قبرس شمالی و پیامدهای آن برای تحصیل و آینده خود آگاه باشید. بنابراین، قبل از انتخاب مدرسه در قبرس شمالی، باید تحقیقات خود را انجام دهید و با مقامات مربوطه مشورت کنید.برای انتخاب مدارس قبرس شمالی با کارشناسان کمپانی تاپ گلد امپایر استیت با شماره 00905391014661 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *