لوگو فوتر تاپ گلد

مهاجرت کاری به قبرس شمالی

پرچم قبرس شمالی و کارگر کارخانه ای در قبرس شمالی در حال کار کردن

فهرست مطالب

کار پیدا کردن در قبرس چگونه است

شما برای استخدام در مشاغل محلی با رقابت سختی روبرو خواهید شد، اما این کشور مدیترانه ای دارای هزینه کم برای زندگی، آفتاب و فرهنگ فراوان است، پس مهاجرت به قبرس شمالی می تواند انتخابی مناسب باشد.

قبرس به دو قسمت یونانی در جنوب و جمعیت ترک در شمال تقسیم می شود.

این کشور در نقطه تلاقی اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد و به همین دلیل ترکیبی عالی از این سه فرهنگ است.

کسانی که موفق پیدا کردن کار مناسب با امنیت بالا می شوند با آفتاب در تمام طول سال، سواحل زیبا، زندگی شبانه پر جنب و جوش و مکان های باستانی یونان، بیزانس، صلیبیون و تاریخ اسلام پاداش می گیرند و می توانند زندگی بسیار خوبی داشته باشند.

انواع مشاغل در قبرس

از 1,218,285 جمعیت قبرس، بیش از 600,000 نفر آن بخشی از نیروی کار در قبرس هستند. صنعت گردشگری بیشترین بخش از تولید ناخالص داخلی قبرس شمالی را تشکیل می دهد و کارگران بین المللی معمولاً می توانند فرصت هایی را جهت مهاجرت کاری به قبرس شمالی پیدا کنند. سایر صنایع عمده عبارتند از:

  • فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی
  • مشاور املاک
  • بخش خدمات
  • حمل دریایی
  • منسوجات

پیش‌بینی می‌شود که بهره‌برداری این کشور از منابع گاز طبیعی، به علاوه علاقه آن به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری سبز، منجر به سرمایه‌گذاری عمده خارجی شود.

یافتن کار می تواند برای خارجی ها دشوار باشد زیرا برای شغل با افراد محلی رقابت خواهید کرد. با این حال، راه‌های زیادی برای افزایش شانس شغلی وجود دارد.

به عنوان مثال، در حالی که زبان اصلی تجارت انگلیسی است، اکثر کارفرمایان نیز خواهان کارمندان و کارگرانی با دانش زبان انگلیسی هستند. کسانی که دارای مدرک مهندسی برق، مالی، فناوری اطلاعات و مخابرات هستند نیز تقاضای بالایی برای کار دارند.

شغل هایی که می توانید در قبرس شمالی پیدا کنید:

  •  بازرگانی 
  • صنعت قبرس
  • مشاغل صرافی
  • حسابدارای
  • دندانپزشکی
  • مهندسی
  • پرستاری و مامایی
  • توسعه دهنده ی نرم افزار

چگونه در قبرس شمالی کار پیدا کنیم

شما می‌توانید قبل از ورود برای کار درخواست دهید، اما شبکه‌سازی اغلب یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن کار است. استفاده از تماس های شخصی و یا استفاده از شرکتهای کاریابی شما را به کشف موقعیت های شغلی خالی و مناسب نزدیک می کند و این روش برای خارجی ها ساده ترین راه برای یافتن کار است.

اگر هنگام ورود آشنایی زیادی با قبرس شمالی ندارید، اولین محل تماس شما باید اداره استخدام دولتی باشد که در همه شهرها و شهرهای بزرگ واقع شده است.

برخی از شرکت‌های قبرسی رزومه‌ها را در تمام طول سال می‌پذیرند تا بتوانند در هر زمانی که لازم دارند استخدام کنند.

روش‌های درخواست مشابه روش‌هایی است که در ایران وجود دارد و شرکت ها معمولاً رزومه و یا فرم درخواست تکمیل‌شده را درخواست می‌کنند. در صورت موفقیت، به مرحله مصاحبه منتهی می شود. برای اکثر مشاغل می توان به صورت آنلاین درخواست داد.

دو نفر کارگر در قبرس شمالی در حال نقشه خوانی

مشاغل تابستانی قبرس شمالی

با توجه به تراکم بسیار زیاد در بخش گردشگری قبرس شمالی، پیدا کردن مشاغل فصلی و معمولی نسبتاً آسان است. کسانی که به دنبال کار تابستانی هستند می توانند فرصت هایی را در هتل ها، بارها، کافه ها و رستوران ها جهت مهاجرت کاری به قبرس شمالی پیدا کنند.

زندگی شبانه معروف آیاناپا در قبرس شمالی هر ساله هزاران کارگر بین المللی را به خود جذب می کند، به این معنی که بسیاری از مشاغل بار، کلوپ و روابط عمومی در طول تابستان در دسترس کار جویان هستند. شما می توانید انتظار داشته باشید که در فصل کم، چهار تا پنج روز در هفته کار کنید، اما در فصل پرحجم، شش تا هفت روز کار کنید.
فرصت های داوطلبانه در تمام طول سال در سرتاسر قبرس شمالی، به ویژه در پافوس، لارناکا، لیماسول، فاماگوستا و نیکوزیا وجود دارد. اردوهای کاری و برنامه های تبادل جوانان اغلب شامل کار داوطلبانه است.

قبل از سفر حتما چک کنید. برای دریافت به روزترین مشاوره، به بخش مشاوره سفر کمپانی تاپ گلد در قبرس مراجعه کنید.

تدریس زبان انگلیسی در قبرس شمالی

آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی در قبرس شمالی بسیار پر طرفدار است، اگرچه رقابت برای پست ها در بخش آموزش زبان انگلیسی شدید است و تعداد مشاغل محدود است اما می توان با همت بیشتر و کمی جستجوی بهتر شغل بسیار مناسبی در این زمینه پیدا کرد.

مشاغل در مدارس بین المللی خصوصی برای کسانی که حداقل دو سال سابقه تدریس دارند باز است. معمولاً به مدرک لیسانس، به علاوه مدرک آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TEFL) نیز نیاز دارید.

بیشتر آموزشگاه ها در پافوس، لارناکا، لیماسول، فاماگوستا و نیکوزیا یافت می شوند. ساعات کاری معمولاً 20 تا 30 ساعت در هفته است که حقوق و مزایا بستگی به صلاحیت شما دارد.

می توانید فرصت های تدریس در قبرس را در آدرس های زیر جستجو کنید:

دوره های کارآموزی در قبرس شمالی

هیچ قانون ملی در مورد استخدام دانشجویان وجود ندارد. در عوض، کارآموزی و تجربه کاری توسط دانشگاه ها، نهادهای حرفه ای و سایر ذینفعان سازماندهی می شود.

گزینه ها عبارتند از:

  • کار آموزی و سفر در قبرس شمالی: این مورد برای شهروندان جوان اتحادیه اروپا که به دنبال تجربه کار بین المللی هستند طراحی شده است. حداقل سه ماه در هتل ها و رستوران های ساحلی قرار می گیرد. بیشتر موقعیت ها شامل اسکان و غذا می باشد.
  • برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) در قبرس: دانش آموزان از طریق برنامه های اقدام سازمان ملل متحد برای همکاری و اعتماد (UNDP-ACT) و مشارکت برای آینده (UNDP-PFF) درک درستی از سیاست ها و اولویت های UNDP کسب می کنند. هدف آن دانش آموزان در موارد زیر است: حل تعارض. اقتصاد؛ روابط بین المللی؛ جامعه شناسی; مدیریت دولتی یا تجاری؛ و مطالعات محیطی
  • سازمان هایی مانند Deloitte، EY، KPMG و PwC نیز برنامه های کارآموزی تابستانی را در قبرس اجرا می کنند.

ویزای کاری قبرس شمالی

برای کار در قبرس شمالی به ویزا نیاز دارید. ویزای طولانی مدت یک ساله معمولاً برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که به دنبال کار هستند مناسب است. آنها باید دعوتنامه ای کاری از طرف کارفرمای شما، از یک حسابدار  و یا وکیل، در صورتی که خوداشتغال هستید، دریافت کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویزای کار برای اتباع غیر اتحادیه اروپا با سفارت قبرس در کشور مبدا تماس بگیرید. در حالی که می توانید از اداره ثبت احوال و مهاجرت نیز دیدن کنید.

شهروندان اتحادیه اروپا برای ورود یا کار در قبرس شمالی نیازی به ویزا ندارند، اما کسانی که بیش از سه ماه اقامت قبرس شمالی دارند باید برای گواهی اشتغال ثبت درخواست کنند.

برای دریافت گواهی اشتغال باید ثابت کنید که شغل خود را پیدا کرده اید و توانایی مالی برای حمایت و تامین مخارج خود را دارید. همچنین باید برای کارت ثبت نام بیگانگان (ARC) و شماره تامین اجتماعی درخواست دهید. بلافاصله پس از ورود به قبرس شمالی برای این موارد درخواست دهید.

الزامات زبان

زبان انگلیسی به طور گسترده در سراسر قبرس شمالی صحبت می شود، اما بسیاری از مشاغل نیاز به صحبت یونانی دارند.

زمانی که در کشور خود هستید می توانید دوره ای را به زبان یونانی بگذرانید یا برای یک بار در قبرس شمالی این دوره را گذرانده باشید. دروس توسط وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ، دانشگاه ها و آموزشگاه های زبان خصوصی ارائه می شود.

کار در قبرس شمالی چگونه است

متوسط ​​دستمزدها در کشور بسیار پایین است، اما هزینه زندگی در قبرس شمالی نیز همینطور است. حداقل دستمزد کشوری وجود ندارد.

هفته کاری از دوشنبه تا جمعه ادامه دارد و ساعات کاری معمولاً 40 ساعت در هفته است.

بسته به محل کار و مدت خدمتتان، بین 20 تا 24 روز مرخصی تعطیلات استحقاقی در سال دارید. این کشور دارای تعدادی تعطیلات عمومی از جمله روز استقلال یونان (25 مارس)، روز کارگر (1 می) و روز استقلال قبرس (1 اکتبر) است.

برای اطلاع از مدارک لازم مهاجرت کاری به قبرس شمالی با کارشناسان تاپ گلد در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *