لوگو فوتر تاپ گلد

هزینه زندگی در قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی

فهرست مطالب

آیا به ایده زندگی در جزیره مدیترانه ای دلربا قبرس شمالی فکر می کنید؟ در حالی که جذابیت مناظر خیره کننده، تاریخ غنی و آب و هوای گرم آن غیرقابل انکار است، داشتن درک روشنی از هزینه زندگی برای برنامه ریزی موثر بودجه ضروری است. در این راهنمای جامع، تفکیک دقیقی از هزینه ها و ملاحظات بودجه برای زندگی در قبرس شمالی به شما ارائه می دهیم.

قبرس شمالی، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه می باشد که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده. قبرس شمالی دارای شش شهر نیکوزیا، مورفو، فاماگوستا، گیرنه، لفکه و اسکله است.
قبرس شمالی، به خاطر موقعیت جغرافیایی استراتژیکی که دارد همواره مورد توجه قدرتهای بزرگ بوده و دارای هزاران سال تاریخ پویا و جذاب می باشد . قبرس شمالی دارای آب‌وهوای معروف و زیبای مدیترانه‌ای است و پرورش دهنده بهترین مرکبات و سبزیجات مدیترانه ای در دنیا می باشد و یکی از امن‌ترین کشورهای جهان برای زندگی شناخته می‌شود. قبرس شمالی یکی از بهترین مقاصد برای آموزش و تحصیلات عالی برای ایرانیان است.

این کشور با داشتن طبیعت بکر و دست‌نخورده و همچنین سواحل شنی بسیار زیبا و خیره کننده، یک تجربه منحصربه‌ فرد را برای شما و فرزندانتان رقم خواهد زد.قبرس شمالی یکی از بهترین و جذاب ترین کشورها برای تفریح و سرمایه گذاری می باشد.

مهاجرت به قبرس شمالی در سال‌های اخیر به دلیل هزینه‌های زندگی ارزان(به نسبت سایر نقاط اروپا)، عدم نیاز به ویزا، اخذ اقامت آسان، امکان تحصیل با بورسیه و هزینه بسیار کم به یکی از جذاب‌ترین انتخابهای ایرانیان تبدیل شده است.
زندگی در هر کشوری به نوبه خود مزایا و معایبی را به همراه دارد، و تمام کشورهای دنیا دارای چالشها و مزایای مختص به خود هستند و ما باید با توجه به شرایط زندگی و روحیات و تواناییهای شخصی، گزینه درست را انتخاب کنیم.

اجزای اصلی هزینه زندگی در قبرس شمالی

هزینه مسکن در قبرس شمالی

هزینه مسکن و.اجاره در قبرس شمالی

قیمت پایین اجاره و خرید ملک در قبرس شمالی باعث شده است که این کشور به عنوان یکی از مقصدهای جادویی برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت شناخته شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی، از جمله ایرانیان، قبرس شمالی را به عنوان یک منطقه امن برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک مشاهده می‌کنند و نظر آنها کاملاً صحیح است. این امر به دلیل قیمت پایین هر متر مربع ملک در مقایسه با ایران و کشورهای اروپایی است که بسیار بالاتر است.

هزینه مسکن در قبرس شمالی متفاوت بوده و بسته به منطقه، نوع مسکن، و شرایط بازار ممکن است متغیر باشد. در زیر، قیمت هر متر مربع ملک در سه شهر اصلی قبرس شمالی را ذکر کرده‌ایم:

  • نیکوزیا: 1556 پوند انگلیس
  • فاماگوستا: 882 پوند انگلیس
  • گیرنه: 787 پوند انگلیس

هزینه اقامت قبرس شمالی بر اساس ترجیحات و موقعیت مکانی شما می تواند بسیار متفاوت باشد. در اینجا به تفکیک گزینه ها و هزینه های تقریبی ماهانه آنها آمده است:

  • اجاره آپارتمان: اجاره خانه نیز یکی از هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی می‌باشد. معمولاً هزینه اجاره خانه در قبرس شمالی با توجه به شهر، مکان زندگی، و خصوصیات و امکانات خانه خریداری شده، متفاوت است. به طور متوسط، یک خانواده 4 نفره باید مبلغ ۱۰,۰۰۰ لیر را برای اجاره خانه در نظر بگیرند، البته این مبلغ در بعضی شرایط ممکن است کمتر یا بیشتر هم باشد.

هزینه آب و برق در قبرس شمالی

یکی از دیگر موارد مهم در هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی، هربنه آب و برق است. هزینه آب در یک خانواده 4 نفره به طور معمول معادل 100 لیر در ماه است. جالب است بدانید که با استفاده از کارت شارژ آب، می‌توانید آب مصرفی خود را شارژ کنید. هزینه برق نیز در قبرس شمالی در فصول مختلف سال متغیر است و بین 300 تا 600 لیر جابه‌جا می‌شود، زیرا در تابستان مصرف برق بالاتر می‌رود.

هزینه مواد غذایی در قبرس شمالی

هزینه غذا و مواد غذایی در قبرس شمالی

هزینه مواد غذایی در قبرس شمالی به نسبت هزینه‌های مسکن بسیار کمتر است. غذاهای محلی در این منطقه به طور قابل توجهی ارزان‌تر از دیگر مواد غذایی می‌باشند. در حوزه باغداری و کشاورزی، استفاده از کودهای شیمیایی کاملاً ممنوع است. به عنوان مثال، سبزیجات محلی با کیفیت بالا و قیمت مناسبی در دسترس هستند. اکثر میوه‌ها و صیفی‌جات به صورت ارگانیک و طبیعی کشت می‌شوند که طعم و مزه آنها لذیذ و دلنشین است.

هزینه حمل و نقل در قبرس شمالی

یکی از جنبه‌های مهم هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی، هزینه رفت و آمد است. حمل و نقل عمومی در این منطقه به نظر ضعیف است، بنابراین بهتر است اقدام به خرید یک خودروی شخصی کنید. برای مسافرت بین شهرها اتوبوسها در دسترس هستند، اما تعداد آن‌ها محدود است.

اگر یک خودرو در قبرس شمالی بخرید، به طور معمول هزینه حمل و نقل ماهانه شما حدود 1500 لیر خواهد بود. اما در صورتی که از حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها برای رفت و آمد استفاده کنید و خودرو نداشته باشید، هزینه ماهانه حدود 2000 لیر خواهد بود. هزینه حمل و نقل در قبرس شمالی به عواملی متغیر از جمله فاصله، نوع حمل و نقل، ساعت پروازی، فصل، و سطح تقاضا بستگی دارد.

  • فاصله : فاصله بین دو مکان مقصد از مهمترین عواملی است که در تعیین هزینه حمل و نقل در قبرس شمالی تاثیر می‌گذارد. همچنین، نوع حمل و نقل نیز مهم است، آیا حمل و نقل درون شهری است یا درون کشور یا بین المللی.
  • نوع حمل و نقل :هزینه حمل و نقل بسته به نوع وسیله نقلیه متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه حمل و نقل با اتوبوس یا تاکسی، ارزان‌تر است نسبت به حمل و نقل با تاکسی فرودگاهی.

  • ساعت پروازی: در قبرس شمالی ساعات پروازی شبانه روزی و روزانه راه‌اندازی می‌شود. بسته به ساعت پروازی هزینه حمل و نقل متغیر است.

  • فصل: در فصل تابستان هزینه حمل و نقل معمولا بیشتر است، زیرا تعداد گردشگران بیشتر است.
  • سطح تقاضا: در زمانی که تقاضای بالایی برای حمل و نقل وجود دارد، هزینه ممکن است بیشتر شود.

هزینه درمان در قبرس شمالی

درمان های پزشکی در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای اروپایی به نسبت ارزان است که یکی از جاذبه های اصلی گردشگری پزشکی در این کشور است. مراقبت های بهداشتی در قبرس شمالی با استانداردهای بالا و کیفیت عالی شناخته می‌شود. هزینه درمان های پزشکی در این کشور به طور قابل توجهی کمتر از دیگر کشورهای اروپایی است، این موضوع آن را به گزینه ای جذاب برای گردشگران پزشکی تبدیل کرده است. روش های مختلف از جمله جراحی زیبایی، درمان های دندانپزشکی و درمان های باروری با هزینه های بسیار مقرون به صرفه‌ای در دسترس هستند و برای افرادی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه های درمانی می‌باشند، این گزینه به عنوان یک انتخاب عالی مطرح است.

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

هزینه آموزش در قبرس شمالی

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی متناسب با سطح تحصیلات، دوره تحصیلی، و نوع دانشگاه متغیر است. به طور کلی، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی قبرس شمالی بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا است. به عنوان مثال، برای دوره لیسانس در دانشگاه EMU، که یک دانشگاه دولتی است، هزینه حدود 2000 دلار با در نظر گرفتن بورسیه 50 درصدی در سال است. در مقایسه با دانشگاه‌های اروپایی در سطح مشابه، هزینه تحصیل در آن‌جا حدود 10 برابر این مقدار خواهد بود.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی در قبرس شمالی نسبت به برخی کشورهای اروپایی کمتر است، اما بیشتر از دانشگاه‌های دولتی در این کشور می‌باشد. در مجموع، هزینه تحصیل در قبرس شمالی به مقدار قابل توجهی پایین‌تر از بسیاری از کشورهای دیگر جهان می‌باشد. در جدول زیر، هزینه تحصیل برای رشته‌های مختلف در سه دانشگاه معتبر در قبرس شمالی را بررسی نموده‌ایم:

هزینه سرگزمی و اوقات فراغت در قبرس شمالی

مزایای زندگی در قبرس شمالی

  • خرید ملک با پرداخت 30 درصد بهای ملک
  • قسط بندی وام با توجه به توانایی پرداخت شما
  • رونق بازار املاک و مستغلات
  • در قبرس شمالی یورو و پوند نیز رایج می باشد که همین عامل باعث مقاومت اقتصاد این کشور در برابر نا ملایمات اقتصادی می شود
  • صدور بسیار آسان ویزا
  • هوای  بسیار مطبوع، دلپذیر و آفتابی(تابستان گرم)
  • امنیت بالا، وقوع بسیار کم جرم و جنایت در قبرس شمالی
  • ریسک بسیار پایین مصادره اموال، در صورت بروز مشکل
  • آرامش بسیار زیاد جزیره زیبای قبرس شمالی
  • مدارک تحصیلی قبرس شمالی در انگلستان و اتحادیه اروپا معتبر می باشد
  • شهریه بسیار پایین و مناسب تحصیلی به نسبت سایر دانشگاه های راوپا
  • آموزش عالی بسیار پیشرفته با اساتید بین المللی و ارائه مدرک معتبر به فارغ التحصیلان
  • تفریحات بسیار متنوع و جذاب آبی و خاکی که واقعا برای کسانی که به دنبال شادی و هیجان هستند مکانی رویایی و بینظیر می باشد
  • زندگی شبانه وکلوپ ها و کازینوهای بسیار معروف
  • عدم عضویت در معاهده بین المللی استرداد پناهندگان
  • حضور همیشگی و فراوان گردشگران از سایر نقاط دنیا
  • مالیات کم به نسبت سایر نقاط اروپا
  • سیستم بهداشتی مناسب
  • فرهنگ قبرس شمالی بسیار نزدیک به مردم ایران می باشد
  • قبرس شمالی دروازه ورود به اروپا محسوب می شود
  • کشوری آرام، بدون تنش و حاشیه
  • نرخ بیکاری پایین قبرس شمالی
  • سود بسیار پایین وام های بانکی

ساحلی بسیار زیبا در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشوری با سواحلی بسیار زیبا و آب وهوای مدیترانه ای می باشد، و مکانی ایده آل برای یک زندگی آرام، مفرح و پر از آسایش است. آشنایی با مزایای این کشور، به شما برای خرید خانه و سرمایه گذاری در قبرس شمالی و یا مهاجرت به قبرس شمالی در سواحل دریای مدیترانه گمگ شایانی می کند.

قبرس شمالی در طول دو سال گذشته شرایط مهاجرتی و سرما یه گذاری را 35 درصد بهبود بخشیده و به صورت بسیار جدی در صدد اصلاح ساختار و ایجاد زمینه مهاجرت فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران به قبرس شمالی بر آمده و با استفاده از پتانسیل بالای این جزیره زیبا شاخص سرانه رفاه و درآمد ساکنین را افزایش دهد. لازم به ذکر است قبرس شمالی سرانه ی زندگی بسیار بالا و ایده آلی دارد و از نظر کیفیت زندگی در شرایط بسیار مطلوبی به سر می برد.

قبرس شمالی دارای سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌ کشورهای بزرگی مانند; فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا است. همه ساله افراد بیشماری از شهروندان این کشورها برای تفریح و گردش به قبرس شمالی سفر می کنند، بنابراین، انزوای بین‌المللی قبرس شمالی شایعه‌ای بیش نیست.

از آنجایی که تبلیغات بسیار فراوانی جهت سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی از قبیل قبرس شمالی وجود دارد. حتما به هنگاهم خرید ملک یا سرمایه گذاری با افراد خبره وآگاه مشورت کرده و سپس اقدام به خرید و یا سرمایه گذاری نمائید.

نکاتی برای صرفه جویی در پول

  • اشتراک اسکان: برای کاهش هزینه های اجاره و آب و برق، محل اقامت را با هم اتاقی های خود به اشتراک بگذارید.
  • آشپزی در خانه: تهیه غذا در خانه می تواند در مقایسه با غذاخوری بیرون از خانه، صرفه جویی قابل توجهی داشته باشد.
  • از حمل و نقل عمومی استفاده کنید: اگر در منطقه شما موجود است، از حمل و نقل عمومی برای صرفه جویی در هزینه های سوخت و نگهداری استفاده کنید.
  • خرید محلی: خرید کالاها و محصولات محلی اغلب می تواند مقرون به صرفه تر باشد.

سوالات متداول هزینه زندگی در قبرس شمالی

اجزای اصلی هزینه زندگی در قبرس شمالی چیست؟

هزینه زندگی در قبرس شمالی در درجه اول شامل مسکن، آب و برق، غذا، حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی، آموزش (در صورت وجود)، سرگرمی و هزینه های متفرقه است. این دسته بندی ها اساس بودجه ماهانه شما را تشکیل می دهند.

چقدر باید برای مسکن بودجه داشته باشم؟

هزینه های مسکن بسته به محل و نوع آن می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. قیمت یک آپارتمان یک خوابه حدود 90 تا 100 هزار پوند انگلیس و قیمت یک آپارتمان سه خوابه 200 تا 250 هزار پوند انگلیس می باشد.

آیا خدمات شهری در قبرس شمالی گران است؟

آب و برق، آب و گرمایش، معمولاً مقرون به صرفه هستند و بسته به استفاده و فصل بین 300 تا 600 لیر متغیر است.

هزینه زندگی در قبرس شمالی با سایر کشورها چگونه است؟

قبرس شمالی به طور کلی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپای غربی هزینه رقابتی زندگی را ارائه می دهد. این به دلیل ارائه کیفیت بالای زندگی با قیمت مقرون به صرفه‌تر شناخته شده است.

چگونه می توانم خدمات درمانی مقرون به صرفه را در قبرس شمالی پیدا کنم؟

قبرس شمالی دارای سیستم مراقبت های بهداشتی قوی با امکانات عمومی و خصوصی است. مهاجران می توانند به مراقبت های بهداشتی با کیفیت با قیمت های مقرون به صرفه دسترسی داشته باشند، اما برای امنیت بیشتر توصیه می شود که بیمه درمانی داشته باشید.

نتیجه

شرکت تاپ گلد امپایر استیت با بهره‌گیری از توانمندی‌ها، شناخت و تخصص در زمینه‌های مهاجرت، سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و خرید ملک، به مشتریان خود مشاوره قابل توجهی نیز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی ما در این زمینه‌ها بهره‌مند شوید. جهت دریافت رایگان مشاوره با شماره 00905391014661 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *