لوگو فوتر تاپ گلد

انواع سند ملکی در قبرس شمالی

معامله خانه و تحویل گرفتن کلید

فهرست مطالب

در صورت تمایل به خرید ملک در قبرس شمالی ، آشنایی با انواع سند مالکیت و اعتبار آن‌ها ضروری است. به عنوان یک ایرانی که قصد سرمایه‌گذاری در قبرس را دارید، شما به عنوان یک فرد خارجی محسوب می‌شوید و در صورت عدم توجه، ممکن است دارایی خود را از دست بدهید. با این حال، شرکت تاپ گلد با بیش از یک دهه سابقه در زمینه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی به افراد زیادی در فرآیند خرید ملک در قبرس کمک کرده است، می‌تواند تا حد زیادی استرس خرید و انتقال سند را برطرف کند.

در میان روش‌های متعدد سرمایه‌گذاری، خرید ملک به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها شناخته می‌شود که به طور بسیار پایدار و پرچالش آفریده می‌شود. هر زمان که تصمیم به فروش ملک خود می‌گیرید، بدون شک سود قابل توجهی به دست خواهید آورد.

خصوصاً اگر تصمیم به خرید ملک در یک منطقه پیشرفته بگیرید، بدون شک در یک بازه زمانی کوتاه، به شما سود چندین برابر را به ارمغان خواهد آورد. کشور قبرس شمالی به دلیل موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده، شرایط زندگی با استانداردهای بالا، آزادی اجتماعی و همچنین کیفیت تحصیلات بسیار بالا در مدارس و دانشگاه‌ها، جلب توجه جهانی، به ویژه ایرانیان را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل، بسیاری از ایرانیان تمایل دارند ملک در قبرس شمالی بخرند تا با خانواده خود در این کشور زندگی کنند یا ملک را به عنوان یک سرمایه حفظ کنند. همانطور که می‌دانید، قیمت املاک در قبرس شمالی به سرعت افزایش می‌یابد و اگر امروز خرید انجام دهید، بدون شک در آینده نزدیک سود قابل توجهی را به دست خواهید آورد. اما بحث سند مالکیت ملک در قبرس شمالی یکی از موضوعات بسیار حیاتی است که برای هر خریداری بسیار اهمیت دارد. در اینجا با ما همراه شوید تا در مورد انواع سند مالکیت ملک در قبرس شمالی با شما به اشتراک بگذاریم.

سندهای ملکی در قبرس شمالی

انواع سند مالکیت در قبرس شمالی

سند ترک (Turkish Title)

این سند به عنوان یکی از معتبرترین و گران‌ترین انواع سند ملکی در قبرس شمالی شناخته می‌شود. دلیل این اعتبار این است که سند ترکیش به صورت خاص برای ترک‌های اصیل و مقیم در قبرس شمالی صادر می‌شود. به عبارت دیگر، مالکیت این ملک در قبرس شمالی است و همچنین مالک آن ترک اهل این کشور بوده و دارای پاسپورت قبرس شمالی است. بنابراین، ملک با داشتن سند ترکیش هیچ گونه اختلافی را تجربه نکرده است و هیچ گونه معاوضه‌ای با ملک دیگری انجام نشده است.

سند ملکی معاوضه ای (اکسچنج –  Exchange)

با ایجاد مشکلاتی در زمینه ملک که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، مذاکراتی بین دو کشور برگزار شد و تصمیم گرفته شد که اموال و اراضی متعلق به شهروندان در سمت دیگر قبرس، مورد ارزش‌گذاری قرار گیرند.

با توجه به ارزش آن ملک، معمولاً به دو صورت اقدام به انتقال مالکیت می‌شد؛ یا ملک به صاحب آن در کشور فعلی خودش داده می‌شد یا به ساکنان آن منطقه به فروش می‌رسید. این نوع اسناد به نام “سند ملکی معاوضه‌ای” شناخته می‌شوند و از آنجا که این تبادل به صورت رسمی و طبق قوانین اجرا شده است، ارزشی مشابه اسناد ترکیش دارند. مقایسه ارزش خرید ملک در قبرس شمالی و جنوبی نشان می‌دهد که این فرآیند در این دو منطقه به صورت متفاوتی ادامه پیدا کرده است.

بیشتر زمین‌های قبرس شمالی در این دسته قرار می‌گیرند، اما در برخی مناطق مانند زمین‌های ساحلی، کمتر از اسناد ملکی معاوضه‌ای استفاده می‌شود.

سند ملکی تحصیص ( Tahsis Koçan)

هر جنگی، با خود تلفات و زخم‌های جانی سربازان را به همراه دارد. به همین دلیل، پس از پایان جنگ، کشورها از سربازان و خانواده‌هایشان حمایت می‌کنند.

دولت قبرس شمالی نیز پس از پایان جنگ در سال ۱۹۷۴ تدابیری را برای حمایت از خانواده‌ها و سربازان اتخاذ کرده است. به عنوان مثال، املاکی را وقف سربازان، خانواده‌های آن‌ها، افرادی که از جمهوری ترکیه برای اسکان به شمال قبرس آمده‌اند، و افرادی که از جنوب به شمال مهاجرت کرده و ملکی ندارند؛ اختصاص داده است. این اسناد به عنوان اسناد ملکی تشخیص داده می‌شوند. البته هزینه زندگی در قبرس شمالی نیز به دلیل پایین بودن، جذابیت خاص خود را دارد.

سند شهید (اسناد مربوط به ترکهای مهاجر یا شهیدان بین جنگ ترکیه و یونان)

این اسناد مختص به ترک‌هایی است که پس از جنگ با یونان و ترک‌های قبرس، با وساطت ترکیه انجامیده و به بازماندگان افرادی که در این جنگ شهید شدند اهدا شده‌اند. هیچ فردی به جز بازماندگان این شهدا حق مالکیت، خرید و فروش این اسناد را ندارد. امروزه، اسناد مرتبط با ملک‌های تجاری، صنعتی یا مسکونی در قبرس شمالی که به عنوان سند تحصیص شناخته می‌شوند، تنها توسط ترک‌های قبرسی حق معامله یا معاوضه آن را خواهند داشت.

جمع بندی:

قبرس شمالی به عنوان یکی از بهترین کشورها در زمینه سرمایه‌گذاری در املاک شناخته می‌شود. این کشور جزیره‌ای با توسعه اقتصادی مثبت در گذشته و فعالیت فراوان در زمینه توسعه شهری و پروژه‌های ساختمانی به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته است. از آن زمان که جزیره قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد ویژگی‌ها و اسناد ملکی در این دو منطقه با یکدیگر متفاوت هستند. در این مقاله با انواع سند ملکی در قبرس شمالی آشنا شدید. برای انجام سرمایه‌گذاری با سود، ضروری است که پیش از خرید ملک در قبرس شمالی، سند ملک را به دقت مورد بررسی قرار دهید. برای اینکه خریدی مطمئن و بدون دغدغه داشته باشید با کارشناسان تاپ گلد با شماره 00905391014661 در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

آیا می‌توانید یک ملک در قبرس بدون سند مالکیت بفروشید؟

این یک سوال متداول در ارتباط با املاک در قبرس شمالی است و باعث ابهام قابل توجهی برای خریداران و فروشندگان شده است. یک ملک حتی اگر سند مالکیت هنوز صادر نشده باشد، می‌تواند از طریق فروش به فرد دیگری انتقال یابد، و این یک وقایع نسبتاً متداول در قبرس است.

چند نوع سند ملکی در قبرس شمالی وجود دارد؟

انواع سند مالکیت در قبرس شمالی شامل : سند ترک (Turkish Title) ،  سند ملکی تحصیص ( Tahsis Koçan) ، سند ملکی معاوضه ای (اکسچنج –  Exchange) ، سند شهید (اسناد مربوط به ترکهای مهاجر یا شهیدان بین جنگ ترکیه و یونان)

2 پاسخ

  1. سلام
    شرایط خرید خونه برای یک زوج با دوتا بچه زیر 15 سال چطوریه و چقدر باید هزینه کرد و اینکه چقدر طول میکشه اقامت بدن.مرسی

    1. با سلام و تشکر از شما
      برای آگاهی کامل از شرایط اقامت و خرید خانه در قبرس شمالی توجه شما رو به مقاله “سرمایه گذاری در قبرس شمالی ” جلب میکنم.
      در صورت نیاز با مشاورین هلدینگ تاپ گلد امپایر تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.
      با تشکر از حسن توجه شما مرجان عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *