لوگو فوتر تاپ گلد

تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

فهرست مطالب

آیا می‌دانید که می‌توانید بدون نیاز به گرفتن ویزا در قبرس شمالی تحصیلات دندانپزشکی بگیرید؟ دانشگاه‌های این منطقه با پیشرفته‌ترین تجهیزات دندانپزشکی در اروپا شناخته می‌شوند و پس از فارغ‌التحصیلی، می‌توانید به عنوان یک دندان‌پزشک در قبرس شمالی، ترکیه و حتی سایر کشورها فعالیت کنید. یکی از راه‌های مهاجرت به قبرس شمالی، تحصیل در رشته دندانپزشکی است. امکان دریافت بورسیه‌های مختلف و امکان تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان، باعث شده تعداد زیادی از دانشجوها به این کشور برای تحصیل دندان‌پزشکی بروند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی، با وجود افزایش کمی، به دلیل وجود بورسیه‌های 50 و 75 درصدی، بسیار ارزان می‌آید. همچنین، مدارک اخذ شده از دانشگاه‌های این منطقه توسط تمامی کشورهای تراز اول جهان، از جمله آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی تایید می‌شود. یکی از برترین دانشگاه‌های قبرس شمالی، دانشگاه بین‌المللی قبرس (CIU) است که دارای رتبه 945 در رنکینگ جهانی است و دانشکده دندانپزشکی بسیار معتبری دارد. این دانشگاه بورسیه تحصیلی 50 درصدی به دانشجوها اختصاص می‌دهد، که با پرداخت 2750 یورو برای هر ترم، امکان تحصیل در این دانشگاه را فراهم می‌کند.

برای ورود به دوره دندانپزشکی در قبرس شمالی، لازم نیست مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید. اگرچه، در صورت داشتن مدرک آیلتس با نمره 6 یا بالاتر، نیاز به آزمون تعیین سطح زبان در دانشگاه‌ها برآورده می‌شود. پس از گذراندن دوره 5 ساله در این رشته، مدرک BDS یا جراحی دندان عمومی به شما اهدا می‌شود. در طول تحصیل، شما 5000 ساعت دوره آموزشی تئوری و عملی را طی می‌کنید که تخصص شما را در این حرفه افزایش می‌دهد. تجهیزات و امکانات آموزشی در دانشکده‌های دندانپزشکی قبرس شمالی بسیار پیشرفته است و با گذراندن 300 واحد درسی، به یک دندان‌پزشک حرفه‌ای تبدیل می‌شوید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس، به عوامل مختلفی مانند مقطع تحصیلی، دانشگاه، و نوع تخصص بستگی دارد. به طور کلی، اطلاع داشتن این موضوع مفید است که هزینه تحصیل در دندانپزشکی در قبرس نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. با توجه به مقطع تحصیلی، می‌توان گفت هزینه تحصیل در دوره کارشناسی حدود 10 تا 15 هزار یورو، در کارشناسی ارشد میانگین 15 تا 20 هزار یورو و در دکترا حدود 27 تا 30 هزار یورو به صورت سالانه است.

میانگین هزینه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس در حدود 18 تا 25 هزار یورو در سال است. این مبلغ با توجه به دانشگاه متغیر است. به عنوان مثال، شهریه برای دوره 5 ساله دندانپزشکی عمومی در دانشگاه EUC سالیانه 19 هزار یورو است، در حالی که در دانشگاه EMU، هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی به اندازه هجده هزار یورو در سال می‌باشد.

برترین دانشگاه‌های دندانپزشکی در قبرس شمالی

قبرس شمالی از میان کشورهایی است که فرصت تحصیل در رشته دندانپزشکی را برای دانشجویان خارجی ایجاد کرده است. این کشور دارای تعداد زیادی دانشگاه است و این دانشگاه‌ها از نظر علمی در مرتبه‌ای محترم در جهان قرار دارند. از بین برترین دانشگاه‌های دندانپزشکی در قبرس شمالی، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

  • دانشگاه اروپایی لفکه با رنکینگ جهانی 3970 در شهر لفکه
  • دانشگاه گیرنه با رنکینگ جهانی 5359 در شهر گیرنه
  • دانشگاه بین‌الملی قبرس با رنکینگ جهانی 5055 در شهر نیکوزیا
  • دانشگاه خاور نزدیک با رنکینگ جهانی 1000 در شهر نیکوزیا
  • دانشگاه مدیترانه شرقی با رنکینگ جهانی 945 در شهر فاماگوستا

دانشگاه مدیترانه شرقی  (EMU)

دانشگاه مدیترانه شرقی  (EMU)

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس، که به اختصار به آن دانشگاه EMU گفته می‌شود و نام انگلیسی آن Eastern Mediterranean University  است، در واقع بزرگترین و پرامکانات‌ترین دانشگاه قبرس شمالی محسوب می‌شود. این دانشگاه به دارا بودن رتبه عالی در بین دانشگاه‌های جهان افتخار دارد و به عنوان یک سکوی پرتاب مناسب به سمت کشورهای اروپایی شناخته می‌شود.

افرادی که تصمیم به ادامه تحصیل در قبرس دارند، می‌توانند دانشگاه مدیترانه شرقی را به عنوان یکی از انتخاب‌های اصلی خود در نظر بگیرند.

دانشگاه آداکنت قبرس شمالی (Adakent)

دانشگاه آداکنت قبرس شمالی (Adakent)

دانشگاه آداکنت قبرس شمالی در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد و دفتر مرکزی گروه موسس آن در استانبول واقع است. اعضای هیئت علمی این دانشگاه از کادر برجسته‌ای از قبرس، ترکیه و کشورهای مختلف جهان تشکیل شده‌اند.

با توجه به اینکه تحصیل به زبان ترکی در قبرس شمالی رایگان است، قبولی در این دانشگاه به رویای تحصیل رایگان در اروپا تبدیل می‌شود. دانشگاه آداکنت، یکی از دو دانشگاه تاییدشده توسط وزارت علوم در قبرس شمالی است که باعث علاقه‌مندی بیشتر ایرانیان به تحصیل در آن شده است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی را دارید، تیم حرفه‌ای تاپ گلد همواره آماده است تا در تمامی مراحل مهاجرت از ابتدا تا انتها شما را همراهی کند.

دانشگاه علوم بهداشت قبرس – KSTU

دانشگاه علوم بهداشت قبرس (KSTU) یک دانشگاه بین‌المللی در کشور قبرس است که در زمینه‌های بهداشت، پزشکی، دندانپزشکی و علوم پزشکی در حوزه آموزش و پژوهش فعالیت می‌کند. این دانشگاه در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده و در حال حاضر با بیش از ۵۰۰۰ دانشجو از بیش از ۹۰ کشور جهان همکاری دارد.

دانشگاه علوم بهداشت قبرس - KSTU

مدارک مورد نیاز تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

مدارک لازم جهت ثبت نام در دانشگاه

  • ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل
  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • کپی پاسپورت با حداقل 8 ماه اعتبار
  • ۴ عدد عکس ۴*۶
  • برای ورود به دانشگاه ها کنکور برای خارجی ها وجود ندارد ولی شرط معدل برای رشته های مختلف به صورت زیر است:
  • خلبانی ۱۶.۲
  • پزشکی ۱۶.۲
  • رشته های مهندسی ۱۴.۲
  • کارشناسی ۱۳.۲
  • در دانشـگاه هـای قبـرس شـمالی دروس بـه دو زبـان ترکـی اسـتانبولی و زبـان انگلیسـی تدریـس مـی شـود، مـدرک زبـان مانعـی بـرای پذیـرش دانشـجوها در دانشـگاه هـای قبـرس شـمالی نبـوده و دانشـجوها مـی تواننـد پـس از حضـور در دانشـگاه هـای قبـرس شـمالی در کلاسهـای آمـوزش زبـان شـرکت نماینـد.

مهم ترین دانشگاه های قبرس شمالی:

  • دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU )، واقع در فاماگوستا
  • دانشگاه بین المللی قبرس (CIU) ، واقع در نیکوزیا
  • دانشگاه خاور نزدیک (NEU)، واقع در نیکوزیا
  • دانشگاه آمریکایی گیرنه (GAU)،واقع در گیرنه
  • دانشگاه آداکنت (Ada Kent )، واقع در فاماگوستا

مراحل ثبت نام در دانشگاههای قبرس شمالی بصورت زیر است:

  1. انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر
  2. آماده کردن مدارک لازم جهت اخذ پذیرش
  3. ارسال مدارک جهت گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  4. دریافت نامه پذیرش رشته مورد نظر
  5. پرداخت شهریه دانشگاه برای ترم اول
  6. دریافت نامه تاییده دانشگاه برای ارائه به پلیس مهاجرت در فرودگاه
  7. دریافت نامه مختار با داشتن اجاره نامه یا نامه خوابگاه
  8. افتتاح حساب بانکی و اخذ نامه تمکن مالی از بانک
  9. بازکردن حساب کاربری در پرتال اقامت قبرس شمالی و آپلود مدارک
  10. تعیین وقت پلیس توسط پرتال اقامت و مراجعه به اداره پلیس منطقه با در دست داشتن اصل پاسپورت، نامه تمکن مالی، مدارک دانشگاه و سایر مدارک مربوطه
  11. انجام آزمایش خون و تست سل
  12. مراجعه به اداره مهاجرت برای تکمیل پروسه اقامت
  13. پرداخت مالیات و بیمه برای اقامت یکساله
  14. صدور و دریافت اقامت الکترونیکی قبرس شمالی (اقامت تحصیلی بصورت یکساله بوده و سالانه قابل تمدید می باشد.)

نتیجه گیری

حالا که به بررسی جزئیات شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی پرداختیم، ضروری است به یک نکته دیگر هم اشاره کنیم. شما باید با دیدگاهی پیشرفته، دانشگاهی را انتخاب کنید که از آخرین امکانات در زمینه تحولات و پیشرفت‌های آموزشی در حوزه سلامت دهان و دندان بهره‌مند باشد. به عنوان مثال، لابراتوارهای پیشرفته رادیولوژی دهان و دندان، روش‌های آموزشی پیشرفته، و تجهیزات مدرن مورد نیاز برای آموزش عملی می‌تواند بر تجربه تحصیلی شما تأثیر بسزایی بگذارد. همچنین، مهم است که بدانید دوره‌های تخصص دندانپزشکی نیز در این کشور موجود است که مدت زمان آنها 5 سال و تشکیل شده از 6 ترم می‌باشد. در انتها، دانشجو با تدوین پایان‌نامه و حضور در دوره‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی، مدرک دکترای تخصصی دندانپزشکی خود را کسب می‌کند.

با توجه به اطلاعات ارائه شده، انتخاب تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد. به همین دلیل، مناسب است که فرآیند پذیرش خود را به یک گروه حرفه‌ای اطلاعاتی سپرده و با کمک آن‌ها، علاوه بر ورود به بهترین دانشگاه‌ها، بورسیه‌های تحصیلی مناسبی را نیز به دست آورید. شرکت تاپ گلد امپایر استیت با تجربه بالای خود در این زمینه، ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد. بنابراین، جهت درخواست مشاوره رایگان با شماره 00905391014661 تماس بگیرید.

سوالات متداول تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

طول دوره دندانپزشکی در قبرس شمالی چقدر است؟

طول دوره تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی ۵ سال (۱۰ ترم) است و این ۱۰ ترم به ۳ دوره تقسیم شده است:

  • ترم ۱ تا ۴: در این دوره، آموزش‌های عمومی و پیش‌نیاز به دانشجویان ارائه می‌شود و به آن‌ها دیدی کلی از زمینه تحصیلی فراهم می‌آید. دانشجویان در این چهار ترم با مباحث مرتبط به آناتومی بدن انسان، دندان‌ها، و بیماری‌های مرتبط با دندان آشنا می‌شوند. علاوه بر این، آموزش مهارت‌های اجتماعی نیز به‌عنوان یک جزء اساسی از درس‌های این دوره جاری می‌شود.
  • ترم ۵ تا ۸: این مرحله با نام “پیش بالینی” شناخته می‌شود و شامل آموزش به صورت تئوری و عملی می‌باشد. دانشجویان دندانپزشکی در این دوره با انواع بیماری‌های دندان و روش‌های درمان آن‌ها آشنا می‌شوند. در این مرحله، سمینارهای فراوانی برگزار می‌شود که حضور دانشجویان در آن‌ها الزامی است.
  • ترم ۹ و ۱۰: این دو ترم آخر به صورت کاملاً عملی برگزار می‌شود. دانشجویان در این مرحله به عنوان کارآموز در کلینیک‌های مختلف دندان‌پزشکی مشغول به فعالیت می‌شوند.

آیا مدرک تحصیلی دانشگاه‌های قبرس مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟

قبرس شمالی به دلیل داشتن تعداد زیادی دانشگاه شناخته شده است که اکثر آن‌ها در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. با این حال، یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افرادی که به فکر ادامه تحصیل در این کشور هستند، پیش می‌آید، مربوط به اعتبار این دانشگاه‌ها است. به عبارت دیگر، آیا مدرک تحصیلی در رشته دندانپزشکی از دانشگاه‌های قبرس شمالی تحت شرایط وزارت بهداشت و علوم ایران قابل تأیید خواهد بود؟

نکته مهم! برای اینکه مدرک اخذ شده از دانشگاه پزشکی قبرس مورد تایید ایران قرار بگیرد باید بعد از اتمام تحصیل پرشکی در قبرس، در یک مقطع بالاتر در دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ادامه تحصیل دهید و مدرک تخصص اخذ کنید.

آیا مدرک تحصیلی قبرس شمالی مورد تایید دانشگاه‌های کشورهای دیگر هستند؟

بله. قبرس شمالی دارای بیش از 20 دانشگاه در رشته‌های مختلف است. بیشتر این دانشگاه‌ها توسط دانشگاه‌های کشورهای دیگر تایید شده‌اند. به همین دلیل، دانشگاه‌های قبرس شمالی برنامه‌های تبادل دانشجو با برترین دانشگاه‌های جهان، از جمله دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و استرالیا را در نظر گرفته‌اند. بنابراین، تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی می‌تواند به عنوان یک فرصت ایده‌آل برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان مطرح شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *