لوگو فوتر تاپ گلد

آیین نامه جدید مالیات بر دارایی در قبرس شمالی 2023

مالیات بر املاک قبرس شمالی

فهرست مطالب

قبرس شمالی اخیراً مقررات جدید مالیاتی را برای معاملات املاک و مستغلات اعلام کرده است ، به طور خاص برای کسانی که قبل از 10 فوریه 2023 قراردادهای خود را ثبت نکرده اند. حقوق معافیت بار اول مالیات هزینه انتقال از 3 ٪ به 6 ٪ افزایش یافته است ، اما این نرخ جدید فقط برای کسانی که ملک خریداری می کنند اعمال می شود و قراردادهای خود را قبل از تاریخ فوق ثبت نمی کنند.

برای کسانی که قبلاً قراردادهای خود را ثبت کرده اند ، نرخ مالیات قبلی 3 ٪ هزینه انتقال هنوز اعمال می شود. با این حال ، خریداران خارجی که قبل از 10 فوریه 2023 قراردادهای خود را ثبت نکرده اند ، مشمول مالیات ثبت نام قرارداد جدید با نرخ 6 ٪ در کل ارزش قرارداد خواهند بود.

مقررات جدید مالیاتی با هدف ایجاد درآمد برای دولت و ترویج رشد بخش املاک قبرس شمالی انجام می شود. این مهم است که برای کسانی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارند ، از این مالیات های جدید آگاه باشند و قراردادهای خود را قبل از 10 فوریه 2023 ثبت کنند تا از نرخ مالیات بالاتر هزینه انتقال و مالیات ثبت نام قرارداد جدید جلوگیری کنند.

مالیات بر املاک در قبرس شمالی / مالیات خرید ملک

مالیات خرید یا فروش ملک در قبرس شمالی  چقدر است؟

در شمال قبرس ، پس از اعطای مجوز خرید ، مالیات خرید ملک معمولاً در پایان معامله قابل پرداخت است و انتقال ملک به نام شما منتقل می شود. اما سازندگان نیاز به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در قیمت فروش در تاریخ تحویل مالکیت ملک در قبرس شمالی دارند

با این حال ، فروش املاک فعلی یا مالیات خرید در قبرس شمالی به شرح زیر است:

هزینه انتقال ثبت نام زمین- دولت قبرس شمالی (TRNC) اخیراً (10.02.2023) مقررات جدید مالیاتی را برای معاملات املاک و مستغلات اعلام کرده است. حقوق معافیت بار اول مالیات هزینه انتقال از 3 ٪ به 6 ٪ افزایش یافته است. این بدان معناست که کسانی که در قبرس شمالی ملک خریداری می کنند ، مشمول مالیات جدید هزینه انتقال خواهند شد.

علاوه بر این ، مالیات جدیدی برای خریداران خارجی معرفی شده است. این مالیات که مالیات ثبت نام قرارداد نامیده می شود ، با نرخ 6 ٪ بر کل ارزش قرارداد هزینه می شود. این مالیات برای کلیه قراردادهای امضا شده توسط خریداران خارجی ، صرف نظر از اینکه برای اولین بار در حال خرید ملک هستند یا خیر ، اعمال می شود.

مقررات جدید مالیاتی با هدف ایجاد درآمد برای دولت و ترویج رشد بخش املاک و مستغلات در قبرس شمالی انجام می شود. این موضوع برای کسانی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارند مهم است، از این مالیات های جدید آگاه باشند و آنها را به بودجه خود تبدیل کنند.

مالیات بر ارزش افزوده – 5 ٪

مالیات بر ارزش افزوده فقط در مواردی که فروشنده یک فروشنده حرفه ای/معامله گر/توسعه دهنده یا شرکت محدود باشد ، قابل اجرا است. مالیات بر ارزش افزوده توسط خریدار قابل پرداخت است مگر اینکه طرفین در قرارداد فروش با شرایط مختلف توافق کنند.

تمبر مالیاتی – 0.5 ٪

مالیات خرید ملک قبرس شمالی  قبل از ثبت نام قرارداد فروش در دفتر اراضی منطقه ، با نرخ 0.5 ٪ از قیمت فروش به اداره امور مالیاتی در قبرس شمالی پرداخت می شود.

خرید ملک در خارج از کشور ممکن است پیامدهای قانونی و مالی متفاوتی نسبت به بازگشت به محل زندگی شما داشته باشد. بنابراین شما باید از مفاهیمی مانند هزینه خرید ملک در قبرس شمالی آگاه باشید.

براساس قوانین جمهوری ترکیه قبرس شمالی (غیر شهروندان حق دارند عنوان تنها یک ملک را تا حداکثر مساحت5 donum  برای هر شخص بدست آورند که این ملک باید فقط یک خانه واحد در حداکثر 5 donum   داشته باشد.)

توجه : دونوم (به ترکی استانبولی: Dönüm ) ،یکای اندازه‌گیری مساحت است که در امپراتوری عثمانی رواج داشته است. مقدار آن در کشورهای گوناگونِ زیرِ سلطه عثمانی از ۹۰۰ تا ۲،۵۰۰ متر مربع متفاوت است اما معمولاً ۱،۰۰۰ مترمربع در نظر گرفته می‌شود.

به لطف مقررات جدید ، اکنون ، زن و شوهر ممکن است یک ملک را به نام خود خریداری کنند. ، (پیش از این ، این یک ملک بود ، برای هر خانواده ، زن و شوهر به عنوان یک خانواده حساب می شدند ، اما این موضوع از آن زمان تغییر کرده است).

قبل از انتقال ملک به نام خود ، باید از شورای وزیران مجوز داشته باشید.

اما اگر مایل به خرید یا سرمایه گذاری در بیش از یک ملک یا یک ملک بالای 5 donums در منطقه هستید ، با مشاوران تاپ گلد امپایر استیت تماس بگیرید.

پس از ثبت قرارداد فروش ، خریدار در برابر زمین فروخته شده به شخص ثالث مصون می شود و قرارداد نسبت به هرگونه محاصره بعدی اولویت خواهد داشت.

هرکسی که مایل به خرید ملک در قبرس شمالی است باید آگاه باشد که مانند بسیاری از کشورهای دیگر خطرات وجود دارد. مواردی وجود داشته است که افراد به دلیل گمراه کننده تبلیغات ، نقض قرارداد توسط> فروشندگان/سازندگان ، عدم تکمیل یا اتمام دیر هنگام املاک خارج از برنامه ، مشکلات را تجربه کرده اند ، یا مالیات به طور نادرست هزینه شده است. برای همین منظور بهتر است از شرکت های دارای سابقه خرید و فروش ملک در قبرس شمالی مانند شرکت تاپ گلد امپایر استیت در ارتباط باشید.

مالیات بر املاک قبرس شمالی

انواع مالیات

تمبر مالیاتی

که ظرف 21 روز از تاریخ قرارداد قابل پرداخت است ، همانطور که در بالا به آن اشاره کردم 0.5 ٪ است. و همچنین 6 ٪ مالیات ثبت نام قرارداد باید طبق قانون جدید 2023 در ثبت نام پرداخت شود.

سپس مالیات بر ارزش افزوده داریم که 5 ٪ در مورد تحولات جدید که خریدار مسئولیت پرداخت آن را دارد ، اما برخی از املاک فروش مجدد نیز به دلیل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط خریداران جدید است، زیرا خریداران قبلی هرگز آن را پرداخت نکرده اند.

بعنوان آخرین مورد ، خریداران هزینه انتقال دارند که 6 ٪ است.

اگر تصمیم دارید از فرصت خود به درستی استفاده کنید. این زمانی است که مجوز خرید شما اعطا شده است (جایی که 11-12 ماه طول می کشد) و اعمال عنوان به نام شما منتقل می شود

فراموش نکنید که فروشندگان ، مسئولیت مالیات Stopaj را بر عهده دارند ، که 3 ٪ یا برای برخی از کشورها مالیات بر سود سرمایه است.

همچنین اگر عنوان املاک به نام یک شرکت ، سازنده ، معامله گر یا یک شرکت معتمد باشد ، نرخ مالیات برای فروشنده 4.5 ٪ خواهد بود.

خبر خوب این است که ، در حال حاضر فرصت فروش یک بار وجود دارد که توسط دولت معرفی شده است که در آن شما مجبور نیستید مالیات Stopaj را در اولین فروش خود پرداخت کنید و می توانید از آن فرصت فروش یک بار استفاده کنید یا از آن در فروش بیشتر استفاده کنید.

به طور کلی: در صورت خرید فروش مجدد ، در صورت پرداخت آن ، 12.5 ٪ مبلغ مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می کنید ، اگر نه از 17.5 ٪ ، اما اگر ملک ساخت جدید را خریداری می کنید باید 17.5 ٪ در کل بپردازید.

هزینه های جانبی خرید ملک

  • 0.5٪ بابت هزینه تمبر مالیاتی که پس از عقد قرارداد پرداخت می شود.
  • 5٪ بابت مالیات که ظرف مدت یک سال پس از تحویل کلید پرداخت می شود.
  • 6٪ بابت قسمتی از ثبت سند و گارانتی قرارداد که قبل از ثبت قرارداد در اداره ثبت پرداخت می شود.
  • ۶٪ الباقی هزینه ثبت و انتقال سند که پس از تسویه کامل و صدور سند تک برگ پرداخت می شود.
  • ۱۵۰۰-۷۵۰ پوند بابت هزینه اگو)فاضالب( که پس از تحویل کلید پرداخت می شود.
  • ۳۰۰۰-۱۵۰۰ پوند بابت هزینه انشعابات که پس از تحویل کلید پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *