لوگو فوتر تاپ گلد

قیمت ملک در قبرس شمالی

قیمت ملک در قبرس شمالی

فهرست مطالب

قیمت ملک در قبرس شمالی کمتر از کشورهای اروپایی دیگر است

روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت به کشور قبرس شمالی وجود دارد که ساده‌ترین، مطمئن ترین و بهترین آن‌ها خرید ملک است. اما پیش از اقدام برای خرید ملک در این کشور باید حتما درباره قیمت ملک در قبرس شمالی بدانید. عوامل مختلفی روی قیمت املاک در این کشور اثرگذار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به سال ساخت ملک، متراژ آن، امکانات ملک، دسترسی‌ها و محل واقع شدن ملک اشاره کرد. در این مطلب از تاپ گلد به صورت کامل قیمت املاک را در کشور قبرس شمالی بررسی می‌کنیم.

چرا قبرس شمالی گزینه‌ای مناسب برای خرید ملک است؟

دلایل زیادی وجود دارند که دست به دست هم داده‌اند تا کشور قبرس شمالی گزینه‌ای مناسب برای خرید ملک باشد. از جمله این دلایل عبارتند از: فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری، امکان اخذ تابعیت، امکان خرید آسان، امکان اجاره دادن ملک و موقعیت مناسب قبرس شمالی برای خرید ملک اشاره کرد. در ادامه این دلایل را بررسی می‌کنیم.

خرید ملک در قبرس شمالی؛ فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است تا تقاضای زیادی برای خرید ملک در قبرس شمالی وجود داشته باشد، سرمایه‌گذاری در این کشور است. کشور قبرس شمالی همواره رشد اقتصادی مناسبی را تجربه می‌کند. به گونه‌ای که در سال گذشته نرخ رشد اقتصادی این کشور حدودا 15 الی 35 درصد اعلام شد.

خرید ملک در قبرس شمالی

زمانی که رشد اقتصادی یک کشور روند صعودی داشته باشد، می‌توانید روی سرمایه‌گذاری در آن حساب باز کنید. همین باعث شده است تا از قبرس شمالی به عنوان گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری یاد شود. با توجه به اینکه روش‌های سرمایه‌گذاری مانند ثبت شرکت و کارآفرینی مشکلات مربوط به خود را دارند و پروسه آن‌ها طولانی است، توصیه می‌کنیم به سراغ خرید ملک در این کشور بروید.

اخذ تابعیت قبرس شمالی با خرید ملک در این کشور

اگر می‌خواهید تابعیت و اقامت قبرس شمالی را دریافت کنید، خرید ملک در این کشور بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

فاکتورهای مهم در تعیین قیمت ملک در قبرس شمالی

فاکتورهای مختلفی وجود دارند که هرکدام به نوبه خود روی قیمت املاک در قبرس شمالی تاثیر می‌گذارند. اگر قصد خرید ملک دلخواه خود را در کشور قبرس شمالی دارید، توصیه می‌کنیم این فاکتورها را متناسب با نیاز خود اولویت‌بندی کنید.

فاکتورهای مهم در تعیین قیمت ملک در قبرس شمالی

از جمله معیارهای مهم در تعیین قیمت املاک در قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سال ساخت ملک
  • متراژ و تعداد اتاق خواب
  • امکانات ملک
  • دسترسی‌های ملک
  • موقعیت مکانی ملک
  • شرکت سازنده معتبر

امکانات ملک

به عنوان فردی که قصد خرید ملک در کشور قبرس شمالی را دارد، توصیه می‌کنیم حتما در زمان انتخاب خانه مورد نظر به امکانات آن توجه داشته باشید. بدیهی است که هرچقدر امکانات ملکی بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد شد.

به طور کلی، ممکن است یک ملک امکاناتی مانند آسانسور، سالن بازی، باشگاه، چند پارکینگ، روف گاردن، شوتینگ زباله و برخی امکانات اختصاصی مانند سونا و جکوزی را داشته باشد. توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید ملک را دارید، خانه‌ای را خریداری کنید که امکانات آن متناسب با نیاز شما هستند.

ارتباط قیمت ملک در قبرس شمالی با اخذ تابعیت این کشور

قبرس شمالی ارتباط عالی با ترکیه دارد و قوانین آن چه برای شهروندان و چه برای مهاجرت بسیار شبیه هم هستند. همان‌طور که پیش‌تر هم به این نکته اشاره شد، با خرید ملک در کشور قبرس شمالی می‌توانید تابعیت این کشور را به‌دست بیاورید. اما این سوال مطرح می‌شود که برای دریافت تابعیت و اقامت دائم این کشور، آیا بازه‌ای برای ارزش املاک خریداری شده وجود دارد؟

ارتباط قیمت ملک در قبرس شمالی با اخذ تابعیت این کشور

آیا می‌توان با دریافت وام در قبرس شمالی صاحب ملک شد؟

ممکن است بخواهید برای دریافت قیمت و خرید ملک در قبرس شمالی اقدام کنید، اما مبلغ کافی برای خرید ملک در این کشور را در اختیار نداشته باشید. در این صورت، می‌توانید برای خرید ملک مورد نظر از وام استفاده کنید. با در اختیار داشتن وام، می‌توانید هر ملکی را متناسب با بودجه‌تان خریداری و مبلغ آن را بعدا و به صورت اقساطی پرداخت کنید. توجه داشته باشید که در این روش از خرید ملک، سند ملک در همان ابتدا به نام شما نخواهد شد و این کار تنها بعد از تسویه وام امکان‌پذیر خواهد بود.

قیمت ملک در قبرس شمالی چقدر است؟

همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره شد، قیمت ملک در قبرس شمالی متناسب با ویژگی‌های آن مانند متراژ و موقعیت مکانی ملک و شرکت سازنده معتبر بیان می‌شود.

بهتر است برای درک بهترین قیمت ملک در قبرس شمالی، مثالی بیان کنیم. همان‌طور که به آن اشاره شد، برای اخذ تابعیت این کشور باید به سراغ ملکی با ارزش بیشتر از 125 هزار پوند بروید. در این بازه قیمتی، می‌توانید به سراغ ویلاها و آپارتمان‌هایی در شهر فاماگوستا بروید که متراژی در حدود 60 متر دارند. این خانه‌ها معمولا از نوع استودیو و تک خوابه هستند و می‌توانید با مبلغ حدودا 70 تا 80 هزار پوند انگلیس خریداری کنید.

اگر بودجه بیشتری در اختیار دارید، می‌توانید به سراغ واحد‌های 90 تا  120 متری بروید که به ترتیب، 2 و 3 خوابه هستند.

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی چگونه است؟

به عنوان فردی که قصد سرمایه‌گذاری و مهاجرت به قبرس شمالی را از طریق خرید ملک در این کشور دارد، باید با مراحل خرید خانه در این کشور آشنا باشید. برای این منظور، باید به یکی از دو روش حضوری و آنلاین، ملک مورد نظر خود را در کشور قبرس شمالی انتخاب کنید. در ادامه، با پیشنهاد قیمت مورد نظر و انجام مذاکره، می‌توانید با مالک روی قیمتی به توافق برسید. در صورتی که توافق حاصل شود، قرارداد فروش در یکی از دفاتر اسناد رسمی این کشور تنظیم خواهد شد.

بعد از تنظیم قرارداد فروش ملک، خریدار باید تمام هزینه مربوط به ملک را به مالک آن پرداخت کند. معمولا برای انجام این کار بین 10 تا 14 روز زمان در نظر گرفته می‌شود. در نهایت، خریداری تا بعد از 21 روز از تنظیم قرارداد فروش فرصت دارد تا حق تمبر را پرداخت کند که مبلغی در حدود 0.5 درصد مبلغ کل قرارداد فروش است. در ادامه، قرارداد برای اداره ثبت اسناد املاک کشور قبرس ارسال می‌شود و بعد از صدور مجوزهای لازم می‌توان کارهای مربوط به انتقال سند را انجام داد.

مدارکی که برای خرید ملک در قبرس شمالی نیاز دارید

پروسه خرید ملک در قبرس شمالی
1. تهیه ی بلیط
2. ارسال عکس صفحه اول پاسپورت و بلیط رفت و برگشت
3. صدور دعوتنامه از طرف شرکت
4. ورود به قبرس ودریافت ویزا
5. ترانسفر فرودگاهی و اسکان به مدت3 شب و 4 روز و درصورت خرید ملک تا 10 شب تمدید می گردد.
6. بازدید از پروژه ها
7. انتخاب واحد
8. رزرو واحد و پرداخت دپوزیت از 1.000 تا 5.000 پوند
9. بعد یکماه تکمیل پیش پرداخت و عقد قرارداد
10. ارائه مدارک (اصل و کپی گذرنامه خریدار، اصل و ترجمه رسمی دادگستری گواهی عدم سوپیشیینه ، ترجمه رسمی دادگستری سند ازدواج در صورت تأهل و 5 قطعه عکس)
11. تمکن مالی به ارزش 25.000 دلار

مدارکی که برای خرید ملک در قبرس شمالی نیاز دارید

مدارک لازم جهت مهاجرت
• اصل و ترجمه رسمی دادگستری گواهی عدم سوء پیشینه
• اصل و ترجمه رسمی دادگستری سند ازدواج در صورت تأهل
• 3 قطعه عکس 4*3
• اصل و کپی گذرنامه (پاسپورت) با حداقل 8 ماه اعتبار
• اصل و ترجمه گواهینامه راهنمایی و رانندگی
• ریزنمرات 2 سال آخرتحصیل با تائیدیه آموزش و پرورش (ناحیه و مرکز) با ترجمه و مهر دادگستری

شرایط پرداخت خرید ملک
• پیش خرید
1- رزرو 1.000 تا 5.000 پوند
2- پیش پرداخت 30% تا 40% ( به مدت 1 ماه بعد از رزرو فرصت برای پیش پرداخت است)
3- نحوه پرداخت اقساط 3 تا 10 سال
• خرید واحد آماده تحویل
1- 50% تا 70% پیش پرداخت
2- الباقی یا زمان تحویل کلید پرداخت می شود یا تا 1 سال بعد از تحویل کلید
• تمامی شرایط بنا به مدت تحویل و نوع قرارداد با شرکت سازنده قابل تغییر می باشد.

سوالات متداول

آیا قیمت املاک به شهر بستگی دارد؟

بله. هرچقدر که شهر مورد نظر شما پتانسیل توریسم بیشتری داشته باشد، گسترده‌تر باشد و مردم بیشتری در آن سکونت داشته باشند، قیمت املاک در آن شهر بیشتر خواهد بود. از جمله شهرهای محبوب قبرس شمالی می‌توان به فاماگوستا، گیرنه، نیکوزیا، اسلکه و لفکه اشاره کرد.

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی بیشتر است یا جنوبی؟

قیمت املاک در قبرس جنوبی به مراتب بیشتر از قبرس شمالی است. اما به دلیل پتانسیل رشد بالا و نرخ رشد اقتصادی مناسب قبرس شمالی در سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاری در این کشور عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد و می‌توانید خانه دلخواه خود را در قبرس شمالی خریداری کنید.

تاپ گلد؛ مشاور شما در خرید ملک در قبرس شمالی با قیمت مناسب

قبرس شمالی یکی از کشورهایی است که با خرید ملک می‌توانید تابعیت آن را دریافت کنید. عوامل مختلفی روی قیمت املاک در این کشور تاثیر می‌گذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به عمر بنا، متراژ و امکانات اشاره کرد. اگر می‌خواهید با بودجه‌ای که در اختیار دارید، ملکی مناسب را قبرس شمالی خریداری کنید، ما در تاپ گلد آماده ارائه خدمات به شما هستیم. برای این منظور و دریافت مشاوره در این زمینه، کافی است همین حالا با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *