لوگو فوتر تاپ گلد

شهرهای قبرس شمالی

شهرهای قبرس شمالی

فهرست مطالب

قبرس سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. قبرس شمالی بخش تحت کنترل ترکیه در جزیره قبرس است. در سال 1960 قبرس به دو ایالت جداگانه تقسیم شد. از سال 1974 شمال به نام TRNC (جمهوری ترکی قبرس شمالی) قبرس شمالی هر ساله پذیرای هزاران گردشگر از طریق هوا و دریا است. سواحل شنی بسیار زیبا و معروف ترین و زیباترین گل های وحشی در اینجا رشد می کنند. در همه جا، در قبرس شمالی، تاریخ زیادی برای دیدن وجود دارد.در این مقاله به معرفی شهرهای قبرس شمالی پرداخته ایم.

آب و هوای قبرس شمالی

آب و هوای قبرس شمالی اساساً به عنوان نوع معمولی مدیترانه ای با تابستان های بسیار گرم و خشک از آوریل تا اکتبر توصیف می شود. و زمستان های بارانی و خنک از نوامبر تا مارس.

جمعیت قبرس شمالی

جمعیت قبرس شمالی طبق سرشماری سال 2013 تقریباً 286257 نفر است.

توزیع جمعیت در شهرهای قبرس شمالی

Lefkoşa (نیکوزیا): 62 000

جمعیت گازیماگوسا (فاماگوستا) 54000 نفر

جمعیت گیرنه (گیرنه) 38000 نفر

جمعیت گوزلیورت 27000 نفر

اسکله: 19000

منطقه قبرس شمالی

3355 کیلومتر مربع.

فعالیت های فرهنگی در قبرس شمالی

شما می توانید فرهنگ ترکی قبرس را با غذا، سبک زندگی، موسیقی، زبان و صنایع دستی مردم محلی تجربه کنید. جشنواره های زیادی در قبرس شمالی وجود دارد که تقریباً توسط هر شهرداری برگزار می شود.

فرهنگ غذایی در قبرس شمالی بسیار آشکار است. میوه و سبزیجات به صورت محلی کشت می شوند. غذاهای ترکی با مجموعه بزرگی از مزه‌ها، غذاهایی که با انواع دیپ‌ها و سالادها شروع می‌شوند و با گوشت یا ماهی کبابی در یک رستوران معمولی قبرسی ترک‌ها سرو می‌شوند. می توانید انواع طعم ها مانند دسرها و مرباهای خانگی را کشف کنید. را می توان در هر خانه ای برای ارائه به مهمانان یافت. صنایع دستی نیز بخش توسعه یافته ای در قبرس شمالی است. شما می توانید گلدوزی زیبای Lefkara را که یک سنت قدیمی قبرس است، کشف کنید. قبرس شمالی تقریباً مترادف با روغن زیتون خانگی است.

سایر فعالیت های فرهنگی عبارتند از:

  • تئاتر
  • کتابخانه ها و انتشارات
  • هنرهای زیبا
  • هنر عامیانه
  • موسیقی
  • تلویزیون، رادیو و سینما

خط ساحلی قبرس شمالی

قبرس سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. این شهر در تقاطع سه قاره قرار دارد و در 65 کیلومتری سواحل جنوبی ترکیه قرار دارد. سایر کشورهای همسایه سوریه (97 کیلومتر)، لبنان (108 کیلومتر)، مصر (370 کیلومتر)، خط ساحلی قبرس شمالی مملو از ساحل صخره ای و سواحل طلایی است. سواحل قبرس شمالی طبیعی ترین و تمیزترین سواحل دریای مدیترانه هستند. میانگین دمای آب بین مه و اکتبر 24 درجه سانتیگراد است

واحد پول قبرس شمالی

لیر ترکیه واحد پول محلی است که در قبرس شمالی استفاده می شود، اگرچه پوند انگلیس، دلار و یورو نیز به طور گسترده پذیرفته شده اند. چک های یورو، چک های مسافرتی و سایر ارزهای اصلی ممکن است در دفاتر مبادله ارز استفاده یا مبادله شوند.

زبان قبرس شمالی

ترکی زبان رسمی قبرس شمالی است، اما انگلیسی به طور گسترده توسط بخش بزرگی از مردم قابل درک و شناخته شده است.

تاریخ قبرس شمالی

قبرس، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه، از سال 8500 قبل از میلاد تاریخ بسیار پر حادثه ای داشته است، این جزیره در طول تاریخ پرتلاطم خود بارها مورد تهاجم قرار گرفته است. در تاریخ قبرس، این جزیره در دوره‌های مختلف توسط فنیقی‌ها، آخایی‌ها، آشوری‌ها، مصری‌ها، ایرانی‌ها و یونانی‌ها مستعمره و اداره می‌شد تا اینکه سرانجام پس از کشمکش‌های داخلی فراوان، این جزیره در سال 1960 استقلال خود را به دست آورد.

مرزهای قبرس شمالی

از سال 2003 می توان از مرزهای ترکیه و یونان عبور کرد. اگر توریستی هستید که از قبرس شمالی بازدید می کنید، باید پاسپورت معتبر (و ویزا، در صورت نیاز برای قبرس جنوبی) در کنترل پاسپورت ترک قبرس داشته باشید.

ترافیک در قبرس شمالی

ترافیک در سمت چپ است و قوانین تقریباً مشابه بریتانیا در جزیره است. علائم راهنمایی و رانندگی بین المللی هستند. حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت است. وسایل نقلیه ای که وارد قبرس شمالی می شوند باید در بدو ورود بیمه شوند. کمربند ایمنی باید بسته شود.

حمل و نقل در قبرس شمالی

در طول روز در قبرس شمالی، خدمات مینی‌بوس ارزان و مکرر بین تمام شهرهای اصلی وجود دارد. در قبرس شمالی مکان‌های زیادی برای کاوش وجود دارد و بسیاری از مردم در طول بازدید خود از شرکت‌های کرایه اتومبیل، ماشین کرایه می‌کنند. همچنین چندین شرکت گردشگری وجود دارند که خدمات حمل و نقل از / به فرودگاه ها و در سراسر جزیره را ارائه می دهند.

تعطیلات رسمی قبرس شمالی

1 ژانویه – روز سال نو

23 آوریل – جشنواره کودک

1 مه – جشنواره بهار

19 مه – روز ورزش و جوانان

20 جولای – روز صلح و آزادی

1 آگوست – TMT Day30 اوت – روز پیروزی

29 اکتبر – روز جمهوری ترکیه

15 نوامبر – اعلام جمهوری ترک قبرس شمالی

آشنایی با شهرهای قبرس شمالی:

گیرنه (گیرنه)

مرکز توریستی قبرس شمالی گیرنه است که در ساحل شمالی قبرس واقع شده است. گیرنه احتمالا بهترین منطقه برای تعطیلات در جزیره است، شما می توانید با بازدید از بندر جذاب قدیمی که در آن قایق های تفریحی و قایق های ماهیگیری وجود دارد، نوستالژی آن را جلب کنید. درست در نزدیکی دریا، تعداد زیادی کافه و رستوران وجود دارد. در همه جای شهر تاریخی برای دیدن وجود دارد.

مکان‌های دیدنی در گیرنه در پایین فهرست شده‌اند.

  • موزه کشتی غرق شده باستان
  • صومعه بلاپایس
  • صومعه سورپماگار گیرنه
  • قلعه سنت هیلاریون
  • کلیسای آنتیپانیتیس
  • قلعه جذاب بوفاونتو
  • موزه هنرهای عامیانه
  • موزه آیکون
  • قلعه گیرنه
  • بندر گیرنه
  • هرتز مقبره اومر

گیرنه و ولسوالی ها بین مهاجرانی که در اینجا زندگی می کنند بسیار محبوب هستند. مطمئناً یک کانون است. بسیاری از رستوران‌ها، کافه‌ها، سوپرمارکت‌ها به‌ویژه برای تامین تجارت مهاجران و گردشگران راه‌اندازی شده‌اند. ارزش املاک و مستغلات در اینجا به دلیل خط ساحلی چشمگیر و جاذبه های توریستی، چشمه های معدنی، کازینوها، تفریحات شبانه و هتل های مجلل، اهمیت بیشتری دارد. بندر جدید و قدیمی با قایق‌گردی و کرایه مهمانی در دسترس است. فعالیت‌های زیادی از جمله اسب‌سواری، سافاری با جیپ، پاراگلایدر و ورزش‌های آبی (اجاره جت اسکی، پاراسلینگ و غواصی به جز چند مورد). در Lapta و Alsancak  (منطقه 2 گیرنه) مکان‌های ورزشی مانند تیراندازی با کمان و بولینگ Ten Pin وجود دارد و در هر منطقه سینما و نمایش‌های تئاتر و موسیقی کلاسیک در آمفی‌تئاترهای مختلف وجود دارد که قدمت برخی از آنها به دوران روم بازمی‌گردد. در بالای کوه روستای زیبا و دیدنی کرمی وجود دارد. مناظر خیره کننده از دریا و نسیم خنک Karmi که در آن می توان به بیرون نگاه کرد و عملاً کل قبرس شمالی را دید. Karmi با کافه‌ها و بارها و یک جعبه ستونی مد قدیمی متعلق به دوران امپراتوری بریتانیا، جمعیت زیادی از مهاجران بریتانیایی دارد.

لفکوشا (نیکوزیا)

نیکوزیا پایتخت جمهوری ترک قبرس شمالی است، این شهر مرکز اصلی هنر، فرهنگ، دیپلماسی و تجارت است. نیکوزیا دارای تنوع زیادی از مناظر و جاذبه های گردشگری است. در شهر قدیمی، نیکوزیا نمونه های زیبایی از معماری گوتیک و عثمانی دارد.

مکان هایی که باید در نیکوزیا دیدن کنید:

  • مسجد سلیمیه (کلیسای جامع سنت سوفیا)
  • دروازه گیرنه
  • مسافرخانه بزرگ (Büyük Han)
  • خانه درویش پاشا
  • موزه بربریت
  • خانه لوزینینان
  • موزه لاپیداری
  • تکیه مولوی

Lefkosa پایتخت است و در داخل کشور واقع شده است. در پایتخت، سیاستمداران کارهای دولتی خود را انجام می دهند و تمام ساختمان های اصلی مرتبط با آن در اینجا هستند. گذرگاه های مرزی خط سبز در متهان و کاخ لدا امکان دسترسی از شمال به جنوب را به راحتی فراهم می کند. جنوب برای خرید اقلامی محبوب است که بسیاری از مهاجران ممکن است به آن عادت داشته باشند، اما در شمال نمی توانند آن را پیدا کنند و آنها دارای مارک های معروف خیابانی مانند Ikea، Next، Starbucks، M&S هستند. بسیاری از برترین فروشگاه‌های خرده‌فروشی قبرس شمالی، فروشگاه‌های شاخص خود را در لفکوسا دارند و همچنین مشاغل تولیدی و تجاری نیز همینطور است. بازارها و بازارهای روباز، کالاهای دست ساز و گالری های هنری وجود دارد.

مسلماً Lefkosa به خصوص در مناطق بیرونی آن کمی ارزان تر از زندگی در یک شهر ساحلی است که قیمت توریست می تواند بر برخی از محصولات تأثیر بگذارد. خرید یا اجاره ملک ارزان‌تر است و بازده سرمایه‌گذاری کمی کمتر از Magusa (فاماگوستا) یا Girne (Kyrenia)است.

ایسکله

ایسکله یک مقصد گردشگری محبوب است. مردم مهربان و مشتاق رویدادهای فرهنگی و هنری هستند. مردم محلی و بازدیدکنندگان به طور یکسان تا صبح در پارک شهرداری ایسکله بیدار می مانند و موسیقی زنده می خوانند و روزهای خوب قبرس شمالی را به یاد می آورند.

ماگوسا – Gazimağusa (منطقه فاماگوستا)

فاماگوستا یک شهر جذاب و پر از شهرهای جالب برای کشف است. این شهر به خاطر سواحل زیبا و شنی اش شناخته شده است. فاماگوستا مکان های تاریخی مهمی را از دوران باستان حفظ کرده است. در خارج از شهر، شهر قدیمی فاماگوستا تاریخ دیدنی زیادی برای بازدید دارد.

ماگوسا دارای برخی از دیدنی ترین سواحل طبیعی در هر نقطه از جزیره قبرس است، ماسه های طلایی و بولدوزرها و ساخت و سازها را لمس کرده است. مناطق ایسکله کارپاز فاماگوستا سرشار از حیات وحش است، پرندگانی که از آفریقا، اروپای شرقی و خاورمیانه مهاجرت می‌کنند در مسیر غرب و بازگشت در اینجا استراحت می‌کنند. لاک پشت های دریایی و الاغ های وحشی فاماگوستا زیبایی طبیعی دست نخورده ای برای کشف دارد. مکان های تاریخی زیادی نیز وجود دارد که قدمت آنها به قرن ها پیش از تاریخ قبرس باز می گردد. این خط ساحلی نسبتا نزدیک است (کوتاه ترین نقطه 153 کیلومتر) که رو به اردن، اسرائیل و ایران است و در بین گردشگران برای تعطیلات آخر هفته نیز محبوب است. قیمت خانه بسیار خوب است و فرصت سرمایه گذاری در قبرس شمالی در زمینه خرید ملک به سرعت در حال رشد است.

مکان هایی که باید در نیکوزیا دیدن کنید:

  • ویرانه های دیدنی سالامیس و نماد سنت بارناباس
  • موزه باستان شناسی
  • مسجد لالا مصطفی پاشا و ویرانه های ونیتی
  • غار اینجرلی

از دوست داشتنی ترین مکان های این شهر هستند.

شبه جزیره کارپاز

شبه جزیره کارپاز امتداد دارد تا بقیه سواحل شمال شرقی قبرس شمالی را پوشش دهد. تنها راه راحت برای کاوش در کارپاز با ماشین با بهترین سواحل ماسه‌ای طلایی، خرهای وحشی معروف، مکان‌های تاریخی و باستان‌شناسی، کلیساهای مسیحی و روستاهای سنتی قبرس است، شبه‌جزیره کارپاز برای کسانی که می‌خواهند این منطقه خارق‌العاده با تاریخ پنهان را کشف کنند، عالی است. کارپاز مانند یک موزه فضای باز با شهرهای باستانی، کلیساها، بناهای تاریخی، کلیساهای بیزانسی، مقبره ها و ویرانه ها است.

آخرین و مهم ترین مکان برای دیدن صومعه آپوستولوس آندریاس (سنت اندرو) است که در حال بازسازی است و ساختمان های جانبی آن در حال بازسازی هستند.

هتل ها، سواحل، تعطیلات در قبرس شمالی

قبرس شمالی یک مکان عالی با آب و هوای زیبا، مردم دوستانه نه تنها برای اوقات فراغت، بلکه برای گردشگری با مکان های توریستی عظیم، هتل ها و استراحتگاه های ساحلی است. به عنوان یک مقصد تعطیلات، قبرس شمالی جذابیت خاص خود را دارد. بسیاری از هتل‌های دوست‌داشتنی در قبرس شمالی وجود دارند که دارای اقامتگاه‌های زیبا و چشم‌اندازی عالی مشرف به دریای فیروزه‌ای مدیترانه هستند.

هتل های قبرس شمالی استانداردهای بالای اقامت و ارزش عالی را برای مهمانان خود فراهم می کنند. هتل ها برای اقامت خانواده ها نیز ایده آل هستند. اگر به تعطیلات ساحلی در قبرس شمالی علاقه دارید، سواحل زیبایی در داخل و اطراف هتل های گیرنه و فاماگوستا وجود دارد.

بسیاری از هتل های قبرس شمالی در گیرنه واقع شده اند. همچنین تعدادی سواحل عمومی وجود دارد که توسط کلوپ های ساحلی و هتل ها در گیرنه پذیرفته شده است. هتل های فاماگوستا این فرصت را برای شما فراهم می کند که به بسیاری از مکان های تاریخی نزدیک شوید و همچنین فاماگوستا دارای خط ساحلی و امکانات متنوعی برای شناگران است.

هتل های قبرس شمالی غذا و اقامتگاه با کیفیتی را ارائه می دهند و خدمات با کیفیتی را به همه ساکنان خود ارائه می دهند. حتی اگر نمی‌خواهید برای خدمات اقامتی هزینه بیشتری کنید، می‌توانید این فرصت را داشته باشید که به دنبال هتل‌هایی باشید که صرفاً بودجه‌پسند باشند.

هر چه که انتخاب کنید، یک چیز که می توانید مطمئن باشید با هتل های قبرس شمالی، همه این هتل ها به تمام نیازهای شما از یک اقامتگاه تعطیلات پاسخ می دهند و تعطیلات شما را فراموش نشدنی می کنند. زیرساخت های توریستی این جزیره به سرعت در حال توسعه است زیرا روزانه میلیون ها گردشگر به قبرس شمالی می آیند

منبع: cyprusbooking

بهترین مکان برای زندگی و خرید ملک در قبرس شمالی کدام است؟

ملکی برای مطابقت با هر نیاز شما وجود دارد. انتخاب تاپ گلد امپایر استیت می تواند کمک کند. اگر بخواهید یک ملک سفارشی مطابق با مشخصات و طراحی شما ساخته شود، آنها به الزامات گوش می دهند و می توانند در خرید زمین نیز کمک کنند. جهت دریافت مشاوره همین حالا با کارشناسان شرکت تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *